اقدامات به موقع فولاد خوزستان برای مقابله با کرونا

اقدامات به موقع فولاد خوزستان برای مقابله با کرونا
کدخبر : 13295

ﻣﺪﯾﺮ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ، ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ شرکت فولاد خوزستان: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به سرعت وارد عمل شد و با تشکیل کمیته عالی و تصویب پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات به موقع، مانع از گسترش این بیماری شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی مسعود توکل فرد ﻣﺪﯾﺮ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ، ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ با بیان این مطلب گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ و با تشخیص نخستین مورد مثبت قطعی کرونا در کشور، کمیته عالی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور مدیران ارشد شرکت تشکیل جلسه داد و موارد کلیدی و مهمی مصوب و اجرایی شد.

وی افزود: این کمیته تاکنون ۳۷ جلسه تشکیل داده و در این جلسات موضوعاتی مختلف و مرتبط، مطرح و تبادل نظر و بعد از اجماع و مصوب شدن به صورت اطلاعیه‌های مختلف به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

ﺪﯾﺮ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ، ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻓﻮﻻﺩ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهارکرد: کمیته نظارت و گشت‌های روزانه نظارتی با حضور فعال کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، خدمات و بهسازی محیط، بازرسی و نظارت، پایگاه بسیج و خرید جهت پیگیری و اطمینان از اجرای صحیح مصوبات کمیته عالی تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و گشت‌های روزانه در حال انجام ‌وظیفه هستند.

توکل‌فرد با قدردانی از زحمات همکاران در بخش‌های مختلف عنوان کرد: اهم مصوبات کمیته عالی پیشگیری از شیوع کرونا که توسط زیرمجموعه‌های مدیریت بهداشت، درمان، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در حال پیگیری بوده به شرح زیر است:

۱. ویزیت و تحت درمان قرار دادن بیماران مشکوک در طب صنعتی، درمانگاه شرکت و درمانگاه دویست دستگاه و درصورت نیاز به استعلاجی کوتاه‌مدت بدون کسر پاداش تا انجام بررسی‌های تخصصی، آزمایشگاهی و رادیولوژی.

۲. در صورت تایید قطعی بیماری کرونا هر فرد، ثبت استعلاجی بدون کسر پاداش جهت قرنطینه خانگی به مدت ۲۱ روز.

۳. تایید استعلاجی بدون کسر پاداش به کارکنانی که یکی از خانواده درجه یک آنها مثبت قطعی هستند.

۴. شناسایی کارکنان با بیماری زمینه‌ای توسط طب صنعتی و تایید کارکرد حسب مورد.

۵. صدور گواهی انجام تست اختصاصی در ساختمان شرکت، واقع در سه‌راهی سیصد دستگاه توسط طب صنعتی برای شناسایی هرچه سریع‌تر افراد مثبت و تعیین تکلیف افراد مشکوک.

۶. ویزیت و بررسی کارکنان بعد از اتمام دوران قرنطینه و در زمان شروع به کار توسط طب صنعتی.

۷. حضور پرستار، آمبولانس و تجهیز محل نمونه‌گیری تست پی سی آر از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر در ایام کاری و نظارت بر حسن انجام آزمایش پی سی آر.

۸. گشت‌های نظارتی روزانه از سایت‌های صنعتی و پشتیبانی نظیر: سالن پخت غذا، آبدارخانه‌ها و... توسط واحد بهداشت حرفه‌ای جهت شناسایی و رفع مغایرت‌های بهداشتی.

۹. در راستای اجرای سیستم نظارت چندلایه (MLS) انجام نظارت مستمر توسط کارشناسان ایمنی و HSE شرکت جهت شناسایی و رفع مغایرت‌های بهداشتی و اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت عدم توجه کارکنان به توصیه‌های بهداشتی تکمیل فرم مشاهدات رفتار غیر ایمن و غیر بهداشتی.

۱۰. تدوین و جاری‌سازی استانداردهای لازم جهت پیشگیری از بیماری کرونا طبق پروتکل‌های اعلامی از طرف وزارت بهداشت در سازمان توسط کمیته تخصصی HSE.

۱۱. تدوین ارزیابی ریسک بیماری کرونا توسط کمیته تخصصی HSE.

۱۲. ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات مرتبط با بیماری کرونا به صورت تلفنی، حضوری و شرکت در جلسات.

شایان ذکر است کارکنان تلاشگر و متعهد ‌این مدیریت به دلیل ارائه خدمات به مراجعان در زمینه‌های گوناگون از جمله ویزیت بیماران در درمانگاه‌های شرکت، پذیرش اسناد خدمات درمانی، رسیدگی به اسناد سرپایی و بیمارستانی، دریافت و رسیدگی به استعلاجی در واحد، رسیدگی به اسناد پزشکی و مددکاری، حضور افراد مشکوک در شروع بیماری و بعد از بهبودی در طب صنعتی و ارائه خدمات تخصصی و پاراکلینیکی درمانگاه‌های خانواده دویست دستگاه وکیانپارس، مواجهه بالایی با بیماران مثبت قطعی، مشکوک و ناقل دارند.

ﻣﺪﯾﺮ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ، ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻓﻮﻻﺩ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات و اقدامات در حال انجام کمیته پیشگیری از کرونا در سایر مدیریت‌ها و فرآیندهای سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. ‌انجام‌گندزدایی روزانه اتاق کنترل‌ها، شیفت سرویس‌ها، کنترل زمان‌ها، محل‌های تجمع کارکنان، سرویس‌های ایاب و ذهاب و... توسط واحد فضای سبز و بهسازی محیط، انجام گندزدایی روزانه معابر دویست دستگاه توسط واحد امور منازل و مستغلات، تهیه، نصب و پرکردن مخازن مواد ضد عفونی در محل‌های تجمع کارکنان توسط واحدهای بهسازی محیط و فضای سبز و خدمات عمومی، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی بین کارکنان طبق سهمیه مصوب در کمیته تهیه و توزیع غذای بهداشتی و بسته‌بندی جهت کارکنان شیفت توسط واحد خدمات عمومی، تامین سرویس‌های ایاب و ذهاب و تلاش جهت رعایت پروتکل‌ها توسط واحد حمل‌ونقل سبک.

۲. پیگیری خرید و تحویل اقلام بهداشتی مورد نیاز توسط مدیریت خرید خدمات و اقلام عمومی.

۳. اقدامات فرهنگی و تبلیغات محیطی شامل انتشارات چاپی و تهیه فیلم، استفاده از مفاهیم بهداشتی در کانال شرکت و... توسط واحد روابط عمومی.

۴. انجام‌ تب‌سنجی روزانه کارکنان و پرکردن مخزن مواد ضد عفونی کنترل زمان‌ها توسط همکاران پایگاه بسیج.

۵. توزیع ماسک بین رانندگان کامیون‌ها و مهمانان شرکت و تب‌سنجی توسط همکاران بازرسی و نظارت.

۶. اجرای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و مجازی توسط مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات.

۷. برنامه‌ریزی و انجام تدابیر لازم جهت تغییرات حضور کارکنان و کاهش ساعات کاری بدون ایجاد اختلال و تاخیر در پرداخت‌ها توسط مدیریت اداری.

۸. طراحی و اجرای آموزش‌های مجازی جهت پیشگیری از بیماری کرونا توسط مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی.

۹. مشارکت فعال در مستندسازی سناریو برنامه‌ریزی شده جهت پیش‌بینی‌های لازم در شرایط گوناگون در شیوع کرونا با همکاری کلیه مدیران مرتبط.

۱۰. توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی و گندزدایی معابر در مناطق محروم به خصوص روستاهای نزدیک شرکت توسط واحد بسیج و مدیریت خدمات و امور رفاهی و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی شهدای فولاد.

۱۱. کمک‌های مالی و توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی جهت کارکنان و بازنشستگان با تصویب کمیته تعالی کرونا.

۱۲. کمک مالی، تجهیزاتی و تامین اکسیژن ‌مورد نیاز و لباس مخصوص و ماسک به مراکز بیمارستانی در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط فولاد خوزستان.

توکل‌فرد در پایان با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل شرکت و مدیران‌ ارشد سازمان اظهارکرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تداوم‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت و حمایت همه مردم و کارکنان‌ و ارکان سازمان شاهد کنترل کامل بیماری و بازگشت وضعیت عادی به استان و شرکت فولاد خوزستان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه