تغییر زمان و مکان سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد از پایان امسال

تغییر زمان و مکان سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد از پایان امسال
کدخبر : 13321

زمان و مکان سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد از پایان امسال تغییر می‌کند.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از ماهنامه تخصصی پردازش، بنابر تصمیم هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، قرار شده زمان برگزاری قدیمی‌ترین رویداد صنعتی فولاد کشور که ۲۱ سال سابقه اجرا دارد و بنابر یک سنت قدیمی، هرساله در روزهای اول اسفند ماه برگزار می‌شده است برای نخستین بار به اردیبهشت هرسال منتقل شود.

همچنین علیرغم اینکه طی چند سال اخیر سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد در جزیره کیش برگزار شده اما در سال آینده در شهر اصفهان برپا خواهد شد.

بنابراین سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد به جای اسفند امسال، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گفتنی است برخی از کارشناسان معتقدد فلسفه برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد در شهرهای مختلف، ایجاد حس همکاری بیشتر در کارخانجات و شرکت‌های فولادی و بازدید کارشناسان و مهندسان و بدنه صنایع فولاد از این رویداد است ولی برگزاری مستمر آن در کیش، بنابه اعتقاد این افراد، ناقض فلسفه اولیه بود.

همچنین انتقال زمان این رخداد در اردیبهشت به جای اسفند ماه نیز قابل توجه است. تمرکز بیشتر نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های معدنی و فلزی در نیمه دوم سال و نیز برگزاری جشنواره و نمایشگاه بومی‌سازی فولاد که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد در دی‌ماه هرسال برگزار می‌شود و نیز چند همایش فولادی دیگر در بهمن ماه و نزدیکی آنها به زمان برگزاری سمپوزیوم فولاد موجب کم‌رنگ شدن اشتیاق دسته‌ای از فعالان صنعت فولاد به حضور در سمپوزیوم می‌شد

در نقطه مقابل نیمه اول سال تعداد کمتری همایش و رویداد فولادی و معدنی برگزار می‌شود و زمان انتقال سمپوزیوم از اسفند به اردیبهشت می‌تواند این مسئله را متعادل کند.

حال باید دید این تغییرا تا چه حدی می‌تواند انتظارات دست‌اندر کاران صنایع فولادی را برآورده کند.

گفتنی است بیست و دومین سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد سال ۱۳۹۸ که قرار بود اسفند پارسال در کیش برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، قرار است چهاردهم تا شانزدهم مهر ماه امسال در کیش برگزار شود و احتمالا آخرین باری است که این جزیره زیبا شاهد برپایی آن خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه