ئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطرح کرد:

گسترش مراکز فنی و حرفه ای در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

گسترش مراکز فنی و حرفه ای در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
کدخبر : 13881

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای مطابق با رشد و استقرار صنایع در منطقه ویژه لامرد و براساس نیازهای آموزشی، مراکز آموزش و تربیت نیروی ماهر را در این کانون صنعتی گسترش می دهد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد،  علی اوسط هاشمی در جریان افتتاح نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در سایت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: استقرار صنعت مادر آلومینیوم و تکمیل خوشه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه توسعه یافتگی بیش از پیش استان فارس بلکه جنوب کشور را فراهم می‌کند.
وی با ابراز خرسندی از توسعه چشمگیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی سالهای اخیر اظهار کرد: مجموعه مزیت‌ها و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فرصت ارزشمندی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی است که در بخش های پایین دست آلومینیوم و دیگر صنایع این منطقه سرمایه گذاری کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای مطابق با رشد و استقرار صنایع در منطقه ویژه لامرد و براساس نیازهای آموزشی، مراکز آموزش و تربیت نیروی ماهر را در این کانون صنعتی گسترش می‌دهد که این فقط به بخش دولتی اختصاص ندارد و بخش خصوصی و کارخانجات این منطقه نیز می توانند مجوز مرکز تربیت نیروی ماهر دریافت کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد هزاران فرصت شغلی در افق آتی منطقه ویژه لامرد، گفت: باتوجه به شتاب صنعتی شهرستان لامرد، فرصت مناسبی است که متولیان، سند راهبری مهارت را پیگیری و برنامه هر شهروند با کسب یک مهارت را اجرایی کنند.
وی با تاکید بر اینکه افزایش مهارت دانش آموختگان دانشگاهی در اولویت سازمان فنی و حرفه ای است، بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای برپایه تقاضامحوری، نیازسنجی‌های آموزشی و اسناد بالادستی و آمایش سرزمین استان فارس، سیاست و برنامه های مهارت آموزی را پیگیری می‌کند.
افتتاح نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
ظهر امروز نخستین مرکز آموزش جوار صنعت در سایت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جریان این افتتاح، افزایش مهارت های تکنسین ها، کارگران و کارکنان، همسو سازی دانش فنی و تئوریک با مهارت های کارگاهی، تامین نیروی کار ماهر و تخصصی با ارائه آموزش های مهارتی، آموزش مستمر شاغلان با هدف افزایش بهره وری و… را از اهداف افتتاح مراکز جوار صنعت برشمرد.

هاشمی در جریان افتتاح مرکز جوار سالکو، لامرد را به عنوان مرکز برگزاری المپیاد ملی آلومینیوم کشور معرفی کرد.
کمک ۳۰۰ میلیون تومانی سازمان ایمیدرو به سازمان فنی و حرفه ای
در جریان این بازدید احمد علی پور عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تفاهم‌نامه‌ای آموزشی بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، منطقه ویژه اقتصادی لامرد و استانداری فارس گفت: باتوجه به احداث صنایع پایین دست آلومینیوم و دیگر واحدهای صنعتی درحال استقرار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز آموزش نیروی انسانی و افزایش مهارت و دانش نیروی کار شاغل در این کانون صنعتی امری ضروری بود که در همین راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای آموزش جوانان جویای کار این منطقه، ۳۰۰ میلیون تومان به سازمان فنی و حرفه ای کمک کرد.

**نگاه راهبردی سازمان فنی و حرفه ای به شهرستان لامرد

حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد نیز در این بازدید ضمن تشکر از حضور معاون وزیر کار در این شهرستان گفت: آقای هاشمی رئیس محترم سازمان با افق صنعتی این شهرستان آشنایی و تسلط کامل داشته و این نگاه راهبردی-تخصصی در توسعه و برگزاری کارگاههای آموزشی-مهارتی راهگشاست.

وی با اشاره به اشتغال حدود ۸۵۰ نفر در کارخانه آلومینیوم جنوب، تصریح کرد: افتتاح مرکز جوار صنعت سالکو تاثیر بسزایی در ارتقای مهارت نیروهای شاغل در این کارخانه خواهد داشت.

شایان ذکر است معاون وزیر کار امروز در سفر به استان فارس از مراکز فنی حرفه ای لامرد و مهر بازدید کرد.

هاشمی، دوشنبه، ۱۴ مهر ماه، در دومین روز سفر به استان فارس، با عنایت اله رحیمی استاندار فارس دیدار کرده و در شورای مهارت استان که به ریاست استاندار در محل استانداری تشکیل می شود، حضور می یابد.

دیدار با فعالان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز به ریاست جمال رازقی جهرمی، رئیس اتاق و افتتاح مرکز جوار اتاق بازرگانی استان فارس برنامه بعدی بیست و پنجمین سفر استانی معاون  وزیر کار است.

در ادامه، هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با آیت الله لطف اله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، دیدار می کند.

بنا براین گزارش، عصر روز دوشنبه، هاشمی در شورای اداری استان فارس در محل اداره کل با حضور روسای مراکز و ادارات شرکت می کند.

پس از آن هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از نمایشگاه خلاقیت های و نوآوری های اداره کل و موزه تجهیزات مهارتی شیراز بازدید می کند.

معاون وزیر کار روز سه شنبه ۱۵ مهرماه و در سومین روز از بیست و ششمین سفر استانی، از مرکز تخصصی برق و الکترونیک خلیج فارس شیراز بازدید کرده و سپس در وبینار سراسری پارلمان ملی مربیان و کارشناسان حضور می یابد.

دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان فارس و کانون و انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان برنامه دیگر علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه