مدیرعامل شرکت مس خبر داد:

رکوردهای بینظیر تولید و فروش شرکت مس در نیمه اول امسال

رکوردهای بینظیر تولید و فروش شرکت مس در نیمه اول امسال
کدخبر : 13888

دکتر «اردشیر سعدمحمدی» با بیان این‌که در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری حفظه‌الله، غیورمردان شرکت ملی صنایع مس ایران در نیمه اول و شهریور سال جاری رکوردهای بینظیری در عرصه جهاد صنعتی از خود به‌جای گذاشتند، گفت: تولید ۱۴۰٫۰۰۰ تن کاتد در شش‌ماهه اول سال ۹۹ بینظیرترین رکورد تولید شش‌ماهه عمر شرکت مس است که در مقابل رقم ۱۳۰٫۰۱۵ تن برنامه ابلاغی بیش از ۸ درصد بالاتر محقق شده است.

به گزارش  رصد اقتصادی و به  نقل از «مس پرس» مدیرعامل شرکت مس همچنین ادامه داد: رکورد تولید آند از کارخانجات ذوب مس سرچشمه و مس خاتون‌آباد در نیمه اول سال ۹۹ برابر با ۱۷۹٫۵۳۵ تن بالاترین تولید آند عمر شرکت در مقایسه با شش‌ماهه ‌های سالیان گذشته و در مقایسه با برنامه ۱۵۹،۶۸۱ تنی بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

سعدمحمدی با بیان اینکه در معدن مس سرچشمه استخراج شش ماهه اول سال ۹۹ به میزان ۴۲ میلیون تن در مقایسه با برنامه ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تنی ۹  درصد افزایش داشته است اظهار داشت: در شهریور ۹۹ کل استخراج از این معدن ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تنی بوده که در مقایسه با برنامه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی افزایش ۸ درصدی را  ثبت کرده است. از این رقم در بخش همکاران شرکت مس سرچشمه رقم بی نظیر ۲ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۲۲ تن برداشت صورت گرفته است که رکورد عمر معدن مس سرچشمه در بخش همکاران شرکتی مجزا از بخش پیمانکاری محقق شده است.

وی اضافه کرد: کل استخراج از معادن شرکت مس در نیمه اول سال ۹۹ بیش از ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با برنامه ۸۴ میلیون تنی بیش از ۴ درصد بالاتر از برنامه محقق شده است.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه برداشت سنگ سولفور از کل معادن شرکت مس در نیمه اول سال رشد ۲ درصدی داشته است گفت: طی این بازه زمانی به میزان ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سولفور برداشت شده است که در مقابل برنامه ۲۶ میلیون و ۱۳۵ هزار تنی بیش از ۲ درصد بالاتر از برنامه بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین کنسانتره مس کل شرکت در نیمه اول سال ۹۹ رقم ۵۹۹ هزار و ۶۲۶ تن بوده که در مقابل برنامه ابلاغی ۵۷۷ هزار و ۵۷۵ تنی بیش از ۴ درصد افزایش نشان می دهد  گفت: در شهریور ماه ۹۹ تولید کنسانتره کل شرکت ۱۰۶ هزار و ۶۱۷ تن بوده که در مقابل برنامه  100 هزار و ۸۴۲ تنی با ۶ درصد بالاتر محقق شده است.

مدیرعامل شرکت مس افزود: در مجتمع مس سرچشمه رکورد تولید کنسانتره شش ماهه اول شکسته شد و به رقم ۳۵۲ هزار و ۵۱۵ تن رسید و در مجتمع مس سونگون و مزرعه رکورد بی نظیر تولید کنسانتره ماهانه ۳۱ هزار و ۹۲۵ محقق شد که در مقابل برنامه ۲۷ هزار و ۳۷۷ تنی بیش از ۱۶٫۶ درصد بالاتر از برنامه بوده است.

سعدمحمدی با تاکید بر اینکه در شهریور ماه رکورد بی بدیلی در مجتمع مس سونگون از ابتدای راه اندازی تا کنون در حوزه تولید کنسانتره مس ثبت شده است گفت:  در تولید مس محتوای معدنی کل شرکت مس که شاخص عملکردی شرکت‌های معدنی است با ۱۴۵ هزار و ۸۰۰ تن در مقابل ۱۴۳ هزار و ۲۰۰ تن برنامه با بیش از ۲ درصد افزایش محقق شده است.

رشد ۶۱٫۵ درصدی فروش شرکت مس در شش‌ماهه نخست امسال

سعدمحمدی در ادامه با بیان این‌که کل فروش شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان شهریورماه سال جاری به عدد ۱۶ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این میزان فروش، رشد ۶۱٫۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که ثبت رکوردهای قابل توجه در فروش شرکت مس مدیون تلاش تمامی پرسنل این شرکت است، گفت: فروش شش‌ماهه شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته برابر با ۱۰ هزار و ۲۷ میلیارد تومان بوده است و رشد بیش از ۶۱ درصدی فروش در مدت زمان مشابه در سال جاری رکورد جدیدی در تاریخ فروش شرکت مس محسوب میشود که به‌خاطر این رکورد به تمامی همکاران خدومم در شرکت مس تبریک میگویم.

دکتر سعدمحمدی همچنین با اشاره به میزان فروش دوره یک‌ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ نیز گفت: در بازه زمانی یک‌ماهه شهریورماه میزان فروش شرکت ملی صنایع مس ایران ۴ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مردادماه رشد ۴۷٫۵ درصدی داشته است و رکورد جدیدی در تاریخ فروش ماهانه شرکت مس نیز محسوب میشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه