رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از طرح فولاد اندیمشک:

توسعه از طریق شرکت های بزرگ جزو سیاست های ایمیدرو است

توسعه از طریق شرکت های بزرگ جزو سیاست های ایمیدرو است
کدخبر : 14105

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: توسعه از طریق شرکت های بزرگ از سیاست های ایمیدرو در راستای اهداف کلان دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت است.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غریب پور در این برنامه که فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس، مدیر عامل شرکت ملی فولاد و مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان حضور داشتند، به جایگاه شرکت های بزرگ اشاره کرد و گفت: این شرکت ها قادرند در برطرف کردن مشکلات اشتغال و درآمد در کشورمان مشارکت کنند.

وی اعلام کرد: شرکت های بزرگ پروژه عظیم انتقال آب از خلیج فارس را به مرحله بهره برداری نزدیک کرده‌اند و قرار است استان های هرمزگان، کرمان و یزد از این طرح منتفع شوند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه چهار شرکت فولاد مبارکه فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو سرمایه گذاران طرح فولاد زاگرس اندیمشک هستند، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی که در شهرستان اندیمشک بین مقامات مسوول، نمایندگان مجلس و سهامداران وجود دارد، مجوزهای اب، برق، گاز و همچنین محیط زیست این طرح اخذ شده است.

وی گفت: طبق طرح اولیه قرار است این طرح با هدف ایجاد ۴۵۰ هزار تن آهن اسفنجی طی ۳۶ ماه ساخته شود که البته با همت سرمایه گذاران آن این مدت قابل کاهش به ۳۲ ماه است.

صنعت فولاد افتخار جمهوری اسلامی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، همچنین صنعت فولاد را افتخار نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: امسال تولید فولاد به بیش از ۳۲ میلیون تن می رسد و ظرفیت های تولید در کنسانتره و گندله سنگ آهن به ترتیب به ۷۰ میلیون و ۶۵ میلیون تن خواهد رسید.

اشتغال ۲۵۰ هزار نفری زنجیره فولاد

وی ادامه اد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۵۰ هزار شغل به طور مستقیم در زنجیره فولاد ایجاد شده است.

وی گفت: اگرچه پیش بینی شده ذخایر سنگ آهن ایران تا ۲۵ سال بعد ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت اما با توجه به پتانسیل های معدنی کشور، ذخایر بیش از رقم فوق خواهیم داشت.

غریب پور تصریح کرد: کار بر روی معادن عمیق و استخراج از عمق ۲ هزار و سه هزار متر ذخایر سنگ آهن کشور را به بیش از ۳.۲ میلیارد تن خواهد رساند.

وی همچنین به مقایسه تناژ و ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی پرداخت و تاکید کرد: در حالی که کشور ۱۳۰ میلیون تن صادرات دارد، تناژ وارداتی به ۴۰ میلیون تن می رسد که ارزش آن بسیار بیش از اقلام صادراتی است.

غریب پور تصریح کرد: یکی از اهداف ایمیدرو این است که زمینه تعریف و اجرای پروژه های با ارزش افزوده بالا را فراهم سازد تا شاهد تولید کالا با ارزش افزوده بالاتر و ارز آوری بیشتر برای کشور شویم.

وی ادامه داد: تولید فولاد های آلیاژی و ورق های خاص در دستور کار ایمیدرو قرار دارد.

در این برنامه گزارشی از وضعیت اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک از سوی مدیر عامل آن شرکت ارایه شد. طبق این گزارش، عملیات اجرایی پروژه از آبان ماه امسال شروع می شود. در انتهای برنامه، غریب پور به همراه حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس، نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد و محمدی مدیر عامل فولاد خوزستان از سایت احداث کارخانه دیدن کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه