صرفه جویی میلیاردی با اصلاح تجهیزات فولادسازی در فولاد خراسان

صرفه جویی میلیاردی با اصلاح تجهیزات فولادسازی در فولاد خراسان
کدخبر : 14355

اصلاح صورت گرفته در کوره قوس الکتریک فولاد خراسان، افزایش بهره وری این کوره و صرفه جویی چشم گیر مواد مصرفی را به دنبال داشت.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان، ابتکارعمل همکاران پرتلاش ناحیه فولادسازی «مجتمع فولاد خراسان» منجر به کاهش توقفات ضروری برای تعویض مواد نسوز، صرفه جویی در مواد مصرفی و افزایش تعداد ذوب را در مجتمع به دنبال داشت.

تلاشگران و متخصصان مجتمع فولاد خراسان با خودباوری و ابتکار عمل موفق شدند ضمن برون سپاری فرآیند آماده سازی تجهیز «دلتازون کوره قوس الکتریک» کارخانه فولاد سازی شماره1، تعداد ذوب گیری بدون تعویض مواد نسوز این کوره را به حدود دو برابر میزان قبلی افزایش دهند.

رئیس واحد ذوب  فولاد سازی مجتمع فولاد خراسان در این باره با اشاره به آماده سازی با روش جدید  توانستیم بهره وری از این تجهیز را به دو برابر برسانیم، گفت: قبل از این اقدام استحکام دلتازون برای حدود  650 ذوب کافی بود، که با اقدام اصلاحی صورت گرفته بر روی این تجهیز هم اکنون تعداد ذوب را به حدود  1050 عددیعنی  به حدود  دو برابر رساندیم که این اقدام موجب شد تا توقفات خط تولید برای تعویض دلتازون کاهش یابد.

رضوی فر رئیس واحد نسوز مجتمع در خصوص هزینه های صرف شده گفت: اقدام مذکور علاوه بر صرفه جویی مستقیم ناشی از کاهش مصرف مواد نسوز به میزان حدود ده میلیارد ریال در سال، کاهش توقف برای تعویض تجهیزات را به دنبا ل داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه