در اولین نشست کمیته طرح های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

هم افزایی ارکان شرکت ذوب‌آهن اصفهان،در مسیر ارزش آفرینی

هم افزایی ارکان شرکت ذوب‌آهن اصفهان،در مسیر ارزش آفرینی
کدخبر : 14552

اولین نشست کمیته طرح های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان،شنبه سوم آبان ماه با حضور مرتضی یزدخواستی و مهرداد تولائیان از اعضای هیات مدیره شرکت،مرتضی ربانی مدیر برنامه ریزی و مهندسی صنایع و مدیران بخش های بهره برداری همزمان با جلسه دیسپاچری در سالن جلسات معاونت بهره برداری برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از ذوب آهن اصفهان: مرتضی یزدخواستی عضو هیات مدیره شرکت و رییس کمیته طرح های ارزش افزا در سازمان گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور بعد از گذشت نیم قرن از فعالیت خود با تکیه بر نیروی انسانی متخصص،امکانات،تجهیزات،دانش و تجربه نقش بی بدیلی در سازندگی صنایع مختلف داشته است که این مهم بر کسی پوشیده است.

وی افزود : این کارخانه عظیم،قابلیت های بسیار فراوانی دارد که می توان با تعریف پروژه های مختلف و سپس اولویت بندی آنها به کمک نیروی انسانی بخش ها  از محل هم افزایی ایجاد شده سازمان را به سمت ارزش آفرینی بیشتر سوق داد.

رییس کمیته طرح های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه این نشست ها در بخش های مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: در راستا از مدیران بخش های مختلف تقاضا داریم با توجه به حیطه فعالیت،پروژه هایی که می توانند در زمان کوتاه ارزش آفرینی بالایی را برای سازمان در پی داشته باشند بر اساس دستور العملی که تدوین شده است،اولویت بندی نمایند تا در نشست های تعاملی این پروژه ها  مورد بررسی قرار گیرند و سیر تکاملی آنها جهت حصول نتیجه دنبال شود.

مهرداد تولائیان عضو هیات مدیره شرکت و معاون بهره برداری نیز ضمن تشکر از بخش های مختلف که در راستای تحقق اهداف کارخانه به ویژه در شرایط تحریم فعلی تلاش می کنند، گفت : جنس کار و فعالیت در حوزه بهره برداری متفاوت از بخش های دیگر است و این موضوع سبب شده پروژه های متنوعی در معاونت بهره برداری کارخانه طی دوره های مختلف تعریف شود که ثمرات قابل توجهی نیز در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد : تشکیل کمیته طرح های ارزش افزا به صورت واحد و منسجم در سازمان ،فرصت بسیار مغتنمی است که بخش های مختلف پروژه های خود را در این قالب تعریف کنند و بتوانند در راستای رشد و اعتلای کارخانه بیش از پیش به سهم خود نقش آفرین باشند.

در ابتدای این نشست مرتضی ربانی مدیر مهندسی صنایع شرکت نیز گفت : در سند چشم انداز شرکت عنوان شده است ( ذوب آهن اصفهان،پیشتاز در تولید مقاطع طویل فولادی در خاورمیانه با سرآمدی،کیفیت،سودآوری و برند معتبر در بازارهای داخلی و خارجی) این رسالت بسیار مهم با تشکیل کمیته طرح های ارزش افزا در سازمان موقعیت بسیار خوبی را فراهم می آورد تا همه بخش های سازمان بیش از گذشته در ارزش آفرینی کارخانه سهیم شوند و از نتایج حاصله بهره مند گردند.

وی افزود : پروژه هایی که در این راستا بخش های مختلف شرکت می توانند تعریف کنند به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : الف) پروژه هایی از از ابتدا تا انتها توسط بخش مربوطه قابل اجرا هستند، ب ) پروژه هایی که با همکاری بخش و سایر قسمت های کارخانه اجرا می شوند، ج) پروژه هایی که به پیمانکاران سپرده می شوند. در این تقسیم بندی،پروژه هایی که در گروه اول قرار می گیرند در اولویت می باشند و در مرحله بعد بر اساس منابع اقتصادی و سهولت در اجرا پس از نظر مدیر و معاون بخش مربوطه در کمیته طرح های ارزش افزا مورد بررسی قرار می گیرند و فرآیند اجرایی شدن آنها آغاز می شود.

شایان ذکر است در این نشست مدیران حوزه بهره برداری نیز دیدگاه های خود را در این خصوص عنوان نمودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه