عرضه کل تولید در بورس کالا، شاه بیت طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد

عرضه کل تولید در بورس کالا، شاه بیت طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد
کدخبر : 14846

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و عرضه کل تولید در بورس کالا را شاه بیت این طرح دانست.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز (یکشنبه ۱۱ آبان ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستور کار روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بود؛ گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت بازار فولاد و علل نابسامانی این بازار هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد و این گزارش به منظور تبدیل آن به این قانون پیشنهادی مجدد به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد از ظرفیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولادکاران بزرگ مانند ذوب آهن اصفهان، اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌ها و … استفاده شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با هدف تنظیم بازار داخل و حمایت از صادرات در ۵ ماده تدوین شده، در تشریح مواد آن، اضافه کرد: بخش نخست این طرح مربوط به تعاریف، بخش دوم فروش داخل، بخش سوم مربوط به صادرات، قسمت بعدی ایجاد کمیته رصد و پایش بازار فولاد و آخرین بخش مربوط به سامانه جامع تجارت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد، بازار را تنظیم گری می‌کند، ادامه داد: شاه‌بیت این طرح الزام به فروش همه محصولات زنجیره فولادی در بورس است و ضمانت اجرایی آن نیز این است که عدم فروش تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس جرم تلقی می‌شود و مجازات سنگینی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بررسی و تصویب شد و امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه به هیئت رئیسه ارسال می‌شود و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابی براساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات حوزه فولاد رفع خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه