۱۷ میلیارد یورو تعهد ارزی ثبت شده داریم

۱۷ میلیارد یورو تعهد ارزی ثبت شده داریم
کدخبر : 14978

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تا ۳۱شهریور ۳۶.۱ میلیارد یورو ارز به چرخه تجاری کشور بازگشته و ۱۷ میلیارد یورو تعهد ارزی داریم، گفت: در مورد ۲۵۰ صادرکننده متخلف باید قوه قضاییه تعیین تکلیف کند.

به گزارش رصد اقتصادی،حمید زادبوم در گفت‌وگو با  مهر در مورد بازگشت ارز صادراتی به کشور، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار از ۲۲ فروردین سال ۹۷ تا ۳۱ شهریور ماه سال ۹۹ به میزان ۳۶.۱ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه تجاری کشور بازگشته است و حدود ۱۷ میلیارد یورو میزان تعهدات ارزی ثبت شده برای صادرکنندگان در بانک مرکزی است.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: البته درباره این ۱۷ میلیارد یورو، بین صادرکنندگان و مرجعی که آمار را اعلام کرده، اختلاف نظر وجود دارد اما این ۱۷ میلیارد دلار، آمار رسمی است.

وی در مورد ۲۵۰ صادرکننده متخلف ارزی که رفع تعهد ارزی شأن را انجام نداده اند، گفت: اسامی ۲۵۰ صادرکننده متخلف که لیست ۱۵۰ نفر در سال ۹۸ و لیست ۱۰۰ نفر در سال ۹۹ به قوه قضائیه اعلام شد، در نزد ما هم هست منتهی ما با این افراد دیگر کاری نداریم.

زادبوم درباره نحوه شناسایی گروهی از این صادرکنندگان که کارتن خواب بوده اند و به نام آنها کارت بازرگانی صادر و صادرات انجام شده است، گفت: پرونده این افراد در قوه قضائیه در حال بررسی است؛ اینکه در حین بررسی چه اتفاقاتی افتاده است و عده‌ای به عنوان کارتن خواب شناسایی شده‌اند ما اطلاعی نداریم.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: اسامی این افراد در اختیار ما است و شک و شبهه‌ای نیست. اما چون به قوه قضائیه معرفی شده‌اند دیگر اقدامی از طرف ما انجام نمی‌شود. دادگاه در مورد این افراد نظر خواهد داد و ما نمی‌توانیم قضاوتی کنیم بلکه دستگاه قضا باید درباره این ۲۵۰ نفر تعیین‌تکلیف کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه