در راستای حفظ و ارتقای مزیت رقابتی فولاد مبارکه صورت می‌پذیرد؛

توسعۀ شبکه‌های دانشی در گروه فولاد مبارکه

توسعۀ شبکه‌های دانشی در گروه فولاد مبارکه
کدخبر : 15274

در تقویم فولاد مبارکه یکم آذرماه سالروز کسب جایگاه یازدهم توسط شرکت فولاد مبارکه در بین شرکت‌های دانشی برتر آسیا در سال 1396 است. به همین مناسبت محمد ناظمی هرندی مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت...

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، در تقویم فولاد مبارکه یکم آذرماه سالروز کسب جایگاه یازدهم توسط شرکت فولاد مبارکه در بین شرکت‌های دانشی برتر آسیا در سال ۱۳۹۶ است. به همین مناسبت محمد ناظمی هرندی مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: در فضای پرتلاطم کسب‌وکار امروزی، سازمان‌ها همواره در پی کسب مزیت رقابتی و ارتقای قابلیت‌های خود در مقایسه با سایر رقبایشان هستند. دانش به‌عنوان سرمایۀ ارزشمندی که می‌تواند منبعی برای خلق ارزش باشد، امروزه بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته و از عوامل اصلی پیش‌برندۀ هر سازمان در فضای رقابتی به شمار می‌آید، تا آنجا که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود سازمان یاد می‌شود.

ناظمی در ادامه ضمن اشاره به ابداع مفهوم مدیریت دانش در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: تعاریف گوناگونی توسط افراد مختلف برای مفهوم مدیریت دانش ارائه شده است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها به فرایندی اشاره دارد که شناسایی، کسب، ایجاد و نگهداری و به‌کارگیری دانش را برای افراد سازمان در زمان مناسب فراهم می‌کند.

مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه در ادامه گفت: فولاد مبارکه پس از عبور از دوران ساخت و بهره‌برداری و ورود به دوران رشد و توسعه، نگاه دانش‌محور در سازمان را دنبال کرده است. در واقع دانش و تجربۀ کسب‌شده در آن دوران موتور محرک اصلی در دوران توسعه بوده است.

وی تأسیس شرکت مهندسی فولاد، راه‌اندازی موفق شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد سفیددشت و فولاد سنگان را در کنار دیگر توسعه‌های شکل‌گرفته در سال‌های گذشته، گواهی بر اثبات این ادعا دانست و گفت: در حوزۀ کارکنان نیز با تمرکز بر توسعۀ کار تیمی و مشارکتی و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی و دانشی، زمینۀ ایجاد فرهنگ تسهیم و اشتراک‌گذاری دانش و تجارب فراهم شده است.

محمد ناظمی هرندی در ادامه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در زمینۀ پیاده‌سازی و اجرای مفاهیم مدیریتی در سازمان همواره کوشیده با بهره‌گیری از الگوهای معتبر جهانی، بهترین رویکردها را طراحی و اجرا کند.

وی در ادامه مدل MAKE: Most Admired Knowledge enterprise را یکی از معتبرترین الگوها در زمینۀ مدیریت دانش  دانست و افزود: با ارائۀ یک الگوی جهانی برای سازمان‌های دانش‌محور، به‌صورت سالانه جایزه‌ای در سطوح ملی، قاره‌ای و جهانی تعریف شده است. فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۰ وارد فرایند ارزیابی این جایزه شد که توسط دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان نمایندگی MAKE در ایران برگزار می‌گردید. این شرکت در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ به‌عنوان سازمان دانشی برتر ایران معرفی شد و در سال ۹۴ برای اولین مرتبه در جمع ۲۵ شرکت برتر آسیا قرار گرفت. نهایتا در ادامۀ این مسیر در سال ۹۶ موفق شد با کسب رتبۀ یازدهم آسیا در کنار شرکت‌هایی همچون سامسونگ و تویوتا قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری جایزه‌ای با عنوان MIKE: Most Innovative Knowledge enterprise در  دانشگاه هنگ‌کنگ به‌صورت سالانه، موفقیت فولاد مبارکه در کسب این جایزۀ جهانی در سال ۹۸ را  یادآور شد و گفت: از برنامه‌های آتی سازمان در حوزۀ مدیریت دانش می‌توان به توسعۀ شبکه‌های دانشی در سطح گروه فولاد مبارکه، ایجاد انجمن‌های تخصصی و تکمیل نقشه‌های دانش فرایندی اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه