تاکید معاون وزیر صمت بر آمادگی ایدرو برای کمک به توسعه صنعتی آذربایجان غربی

تاکید معاون وزیر صمت بر آمادگی ایدرو برای کمک به توسعه صنعتی آذربایجان غربی
کدخبر : 15576

معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در دیدار استاندار آذربایجان غربی، بر شتاب بخشی اجرای طرح های صنعتی و تسهیل فرایند توسعه سرمایه گذاری صنعتی در این استان تاکید کرد.

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایدرو نیوز، محسن صالحی نیا در این دیدار با اشاره به رویکرد توسعه ای ایدرو در حوزه تولید گفت : ایدرو سرمایه گذاری های استانی خود را با هدف توسعه مناطق محروم در راستای برنامه های ابلاغی وزارت متبوع و با امکان سنجی های اقتصادی روزآوری شده و تعریف شیوه اشتراکی همکاری بین بخشی با سرمایه گذاران بومی بخش خصوصی و نیز تعامل دستگاههای دولتی همکار انجام می دهد.

صالحی نیا افزود : این سازمان از مشارکت بخش غیر دولتی در پروژه های صنعتی استقبال می کند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خوددر فرایند های مشارکت با بخش خصوصی برای توانمند سازی و پشتیبانی های قانونی ، تسهیل گرانه وتوسعه ای است .

وی مزیت دیگر این همکاری برای سرمایه‌گذاران شریک ایدرو را امکان بهره مندی از تسهیلات ارزی و ریالی پیش‌بینی شده در بند الف تبصره ۴ ردیف ۱۰ قانون بودجه کل کشور عنوان کرد.

به گفته رئیس هیات عامل ایدرو از آنجا که در قانون بودجه امسال به بانک‌های تخصصی و تجاری اجازه داده شده در طرح‌های زیربنایی و توسعه ای متعلق به سازمان‌های توسعه‌ای چون ایدرو با اولویت مناطق محروم که مشارکت ۵۱ درصد یا بیشتر بخش‌های خصوصی و تعاونی را داراست، تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت نمایند، از این رو مشارکت سرمایه‌گذاران این بخش ها در طرح‌های سازمان های توسعه ای فرصت بهره مندی از این تسهیلات را برای فعالان حوزه تولید به همراه خواهد داشت.

محمد مهدی شهریاری هم در این دیدار سرمایه‌گذاری ایدرو در این استان را درخواست کرد و از امادگی دستگاه های استانی برای تامین زیر ساخت های لازم در اجرای پروژه ها پس از ارزیابی های امکان سنجی منطبق بر آمایش سرزمینی و اولویت های توسعه ای ایدرو با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

همچنین براساس تفاهم نامه ای که در این دیدار به امضای طرفین رسید ، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و سرمایه گذار ذیصلاح به منظور اجرای مشارکتی یک طرح سرمایه گذاری صنعتی در بخش های صنایع نفت، گاز و انرژی، حمل و نقل و صنایع نوین در استان اذربایجان غربی و همچنین فراهم نمودن شرایط مناسب برای اجرای مستقل سایر طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم می گردد.

در این دیدار ، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر رییس مجمع نمایندگان استان هم حضور داشت .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه