رئیس اداره بهزیستی لامرد خبر داد:

اجرای ۲ طرح مراقبتی و توانبخشی معلولان در لامرد/ پرداخت ماهیانه ۲۷۶ میلیون ریال یارانه به مراکز نگهداری از معلولان

اجرای ۲ طرح مراقبتی و توانبخشی معلولان در لامرد/ پرداخت ماهیانه ۲۷۶ میلیون ریال یارانه به مراکز نگهداری از معلولان
کدخبر : 15600

رئیس اداره بهزیستی لامرد به مناسبت روز جهانی معلولان (۳ دسامبر)، بخشی از خدمات ارائه شده به جامعه معلولان تحت پوشش در زمینه های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از  روابط عمومی بهزیستی لامرد، معصومه کاظم زاده با گرامیداشت سیزدهم آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت (۳ دسامبر) گفت: سه هزار و ۲۰۰ نفر از جامعه مختلف معلولان تحت پوشش بهزیستی لامرد هستند و بهزیستی طی این چند سال اخیر در تحقق شعار«به زیستن» توانسته با ابتکار و اجرای طرح های حمایتی در راستای تشکیل زندگی مستقل توانخواهان (معلولان) گام های مثبت و درخور شان عزیزان معلول و جامعه هدف بردارد. 

 

وی ادامه داد: دو هزار و ۳۵۵ معلول از سه هزار و ۲۰۰ نفر تحت حمایت مستمر بهزیستی قرار دارند و از دو هزار و ۳۵۵ معلول مستمری بگیر نیز ۸۹۵ نفر سرپرستی خانواده را برعهده دارند. 

 

 

کاظم‌زاده از افزایش ۱۵ درصدی میزان مستمری‌ مددجویان تحت پوشش بهزیستی از مرداد امسال خبر داد و گفت: مستمری خانواده‌های یک نفره از  ۱۰۸ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان، خانواده  دو نفره از ۲۱۵ هزار تومان به ۲۴۸ هزار تومان، خانواده سه نفره از ۲۸۹ هزار تومان به ۳۳۲ هزار تومان، خانواده های چهار نفره از ۳۸۴ هزار تومان و ۴۴۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره از ۴۱۶ هزار تومان به ۴۷۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: ۳۲۱ نفر از توانخواهان (معلولان) به صورت ماهیانه هزینه نگهداری دریافت می‌کنند که در مجموع ۲۰۸ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال در سال جاری به حساب آن‌ها واریز شد. 

رئیس بهزیستی لامرد اضافه کرد: ۴۲ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش؛ ماهیانه ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال حق پرستاری دریافت می‌کنند. همچنین ۳۵۰ نفر از توانخواهان شدید و خیلی شدید مشمول کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ هستند و ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال دریافت می کنند که ۴۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه معیشت در سال جاری پرداخت شده است. 

 

کاظم زاده افزود: ۱۴ معلول شدید و خیلی شدید مشمول کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری بوده که ماهیانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار  ریال برای هر نفر واریز می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۴۲۰ پرونده از معلولان شدید و خیلی شدید تحت پوشش اداره بهزیستی به موسسه خیریه حمایت از معلولان لامرد واگذار شد که به صورت ماهیانه ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال یارانه بابت خدمات مددکاری به این موسسه پرداخت می‌شود.

 

**پرداخت ماهیانه ۲۷۶ میلیون ریال یارانه به مراکز نگهداری از معلولان

رئیس اداره بهزیستی لامرد اظهار کرد: ۲۷۶ میلیون ریال یارانه به صورت ماهیانه بابت ارائه خدمات نگهداری و توانبخشی ۳۱ معلول به حساب مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی لامرد پرداخت می‌شود. 

وی اضافه کرد: مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سینا به ۱۵ نفر از معلولان ذهنی و مرکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی موسسه خیریه زنده یاد ناصر قائدی به ۱۶ نفر از معلولان ذهنی شدید و خیلی شدید بی سرپرست یا بدسرپرست یا فاقد سرپرست موثر بالای ۱۴ سال، خدمات مختلف توانبخشی و آموزشی ارائه می‌دهند.

 

**اجرای ۲ طرح مراقبتی و توانبخشی معلولان در لامرد

این مسئول بیان کرد: طرح توانبخشی معلولان مبتنی بر جامعه (CBR) با هدف تسهیل ارائه خدمات به معلولان در روستاهای دور افتاده اجرا شد که ۱۵ تسهیلگر در بخش های شهرستان لامرد در حال فعالیت هستند. ارائه تسهیلات استاد شاگردی و سرمایه کار جهت اشتغال معلولان و توزیع وسایل کمک توانبخشی، بسته های معیشتی، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله برنامه های این طرح است که هزینه های آن از اعتبارات دولتی و کمک های خیرین تامین می شود که موسسه خیریه حمایت از معلولان متولی این طرح را با نظارت بهزیستی برعهده دارد.  

 

رئیس اداره بهزیستی لامرد ادامه داد: طرح مراقبت از معلولان در منزل بعد از شهرستان شیراز در شهرستان لامرد اجرا شده است و تعداد ۲۸ نفر از معلولان جسمی و حرکتی، بیماران روانی مزمن، ذهنی و شنوایی را تحت پوشش دارد که ۷ مراقب در طول هفته سه روز با مدت زمان روزانه ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی و آموزشی می پردازند و این طرح توسط موسسه خیریه تلاش زنده یاد ناصر قائدی اجرا می شود و ماهیانه ۲۲۴ میلیون ریال از اعتبارات دولتی جهت اجرای این طرح پرداخت می شود. 

 

**پرداخت ۱۱ میلیارد ریال کمک های موردی به معلولان لامردی

وی در ادامه استفاده ۸۰۰ معلول تحت پوشش از خدمات بیمه ای، معافیت کفالت ۹ نفر از واجدین شرایط، پرداخت کمک های موردی هزینه ازدواج، هزینه ایاب و ذهاب ۴۷ نفر، هزینه تعمیر و ساخت مسکن ۲۴۵، کمک هزینه درمان  ۱۷ نفر و دیگر خدمات درمانی ارائه شده و تامین سرمایه کار جهت اشتغال ۱۳ معلول و کمک موردی به ۲۴۸ معلول در مجموع با صرف هزینه ای  بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال  را از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان تحت پوشش بهزیستی لامرد در سال جاری اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه