آزمایشگاه فولاد سنگان؛ اولین آزمایشگاه استاندارد گندله‌سازی شرق کشور

آزمایشگاه فولاد سنگان؛ اولین آزمایشگاه استاندارد گندله‌سازی شرق کشور
کدخبر : 15784

آزمایشگاه فولاد سنگان با دریافت استاندارد آزمایشگاهی 17025 ISO عنوان اولین آزمایشگاه استاندارد شرق کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش رصئد اقتصادی به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مدیر مهندسی کیفیت فولاد سنگان با اعلام این خبر گفت: استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO معیاری بین‌المللی و تخصصی ویژۀ آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است که به احراز صلاحیت آزمایشگاه‌ها می‌پردازد. این استاندارد الزامات کلی جهت احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و همچنین نمونه‌برداری را مشخص می‌کند و دستورالعمل‌های آن برای همۀ سازمان‌های مجری آزمون و کالیبراسیون قابل‌استفاده است.

امید قادری با بیان اینکه واحد مهندسی کیفیت فولاد سنگان مشتمل بر دو بخش آزمایشگاه و کنترل کیفیت است، افزود: وظیفه این واحد ارائۀ خدمات آزمایشگاهی و مطلوب و کیفی به‌منظور بهبود مواد اولیه، محصول، قطعات یدکی و بهینه‌سازی فرایندهاست.

 وی درخصوص ضرورت و اهمیت اخذ این استاندارد در شرکت‌های صنعتی و معدنی افزود: سیستم کیفیت آزمایشگاه مذکور ، با هدف ایجاد یک فرایند مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت طراحی و مستقر شده تا با بهره‌گیری از این استاندارد، آزمایشگاه بتواند خدماتی با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه دهد و همچنین کلیۀ فعالیت‌های مدیریتی، فنی و تخصصی خود را به بهترین نحو اداره کند؛ ضمن اینکه با اخذ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی یا بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های ذی‌نفع اثبات نماید.

مدیر مهندسی کیفیت فولاد سنگان، به نقش استراتژیک دریافت این استاندارد در فروش محصولات تولیدی اشاره کرد و افزود: با دریافت استاندارد 17025 ISO در شرکت‌ها شاهد افزایش راندمان سیستم‌های فروش، بازاریابی، مدیریت بهره‌وری، مدیریت استانداردهای ضروری و توسعۀ برندینگ خواهیم بود.

وی دریافت این گواهینامه را حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران، معاونان و مدیران سازمان دانست و اعلام داشت: آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای افزایش سطح کیفی خدمات خود و اخذ اعتماد مشتریان، پس از تکمیل تجهیزات و ارتقای فعالیت‌های آزمایشگاهی، اقدامات لازم جهت اخذ استاندارد تخصصی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها (ISO/IEC17025) را از اوایل سال ۹۸ شروع کرد. در تیرماه این سال ثبت‌نام در مرکز ملی تأیید صلاحیت صورت گرفت و در این حین فعالیت‌هایی چون آموزش‌های تخصصی، استفاده از دانش فنی فولاد مبارکه، انجام پیش‌ممیزی و… نیز انجام شد.

قادری با بیان اینکه پس از پذیرش اولیۀ درخواست و تأیید صلاحیت در اوایل اسفند ۹۸، ممیزی آزمایشگاه فولاد سنگان توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت به پژوهشگاه استاندارد کرج محول گردید، ادامه داد: با توجه به تدوین استاندارد جدید و برنامۀ مرکز ملی تأیید صلاحیت مبنی بر انجام ممیزی بر اساس مدل جدید از ابتدای سال ۹۹، آزمایشگاه فولاد سنگان جزو اولین آزمایشگاه‌های کشور بود که بر اساس این استاندارد ممیزی شد و ازآنجاکه با تأیید کامل مدارک و مستندات در آخرین مرحلۀ اخذ استاندارد، نیاز به تأیید کمیتۀ فنی مرکز ملی تأیید صلاحیت بود، خوشبختانه این مهم نیز درآبان ماه انجام و اعطای گواهینامۀ 17025 ISO به آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خروجی سایت مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه