معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

آغاز حرکت قطار سرمایه گذاری جنوب فارس از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

آغاز حرکت قطار سرمایه گذاری جنوب فارس از منطقه ویژه اقتصادی لامرد
کدخبر : 16356

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: قطار سرمایه گذاری جنوب فارس از منطقه ویژه اقتصادی لامرد به حرکت درآمده است و زیرساختهای تکمیلی برای جلب مشارکت بخش خصوصی، یکی پس از دیگری در حال اجراست.

به گزارش رصد اقتصادی ، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی 7 پروژه مختلف با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: جنوب استان فارس بویژه منطقه ویژه اقتصادی لامرد موقعیت استراتژیک و ویژه ای برای اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی-تجاری نظیر کارخانه‌های پایین دست آلومینیوم، نیروگاه‌های تولید برق، طرح‌های نفت و گاز دارد و همچنین با توجه به الحاق فرودگاه بین‌المللی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرودگاه با هدف صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده است. 

وی افزود: مهم ترین هدف دولت در راستای جهش تولید، تکمیل و ارتقای زیرساختها در استان فارس بوده است که این موضوع با جدیت در اولویت قرار گرفت و پیشرفت‌های چشمگیر صنعتی با اجرای طرح های بزرگی نظیر آلومینیوم جنوب و ... در استان فارس شاهد بودیم. 

افشون با تقدیر مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با بهره برداری از  طرح هایی که امروز شاهد شروع  عملیات اجرایی آن  می باشیم  تحول عظیمی در جنوب استان از نظر تولید محصولات راهبردی  صورت می گیرد و بر همین اساس مدیریت ارشد استان و همه دستگاههای ذیربط برای  تمهید شرایط مورد نیاز پویایی این منطقه  اهتمام جدی دارند و در کنار سرمایه گذاران  برای پیشبرد برنامه های توسعه ای ایستاده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، همراهی مردم و پیگیری مستمر مسئولان استانی و محلی در توسعه جنوب استان فارس را موثر دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با جلب مشارکت بخش خصوصی و دولتی، منطقه ویژه اقتصادی لامرد به یکی از مراکز مهم جنوب استان فارس تبدیل شده است.

افشون ضمن ابراز قدردانی از پیگیری مدیر عامل این منطقه ، اجرای طرح های انتقال آب از دریا به استان فارس، آزادراه لامرد-پارسیان با سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو و برنامه ریزی برای اتصال منطقه لامرد به خط راه آهن را از جمله طرح ها برای توسعه  فراگیر این منطقه اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه