وزیر صمت در جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان:

شرکت‌های توسعه‌گرا باید مانند گل‌گهر در بخش راه‌آهن مشارکت کنند

شرکت‌های توسعه‌گرا باید مانند گل‌گهر در بخش راه‌آهن مشارکت کنند
کدخبر : 16467

جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان، عصر پنجشنبه با حضور وزیر صمت، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت، استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گل‌گهر و تعدادی از مدیران استانی در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

 به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در ابتدای این جلسه دکتر زینی‌وند استاندار کرمان به فراهم شدن سازوکار لازم برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های معدنی بزرگ با تصویب شورای معادن و وزیر صمت در این استان خبر داد و گفت: در این زمینه می‌توان به انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان کرمان اشاره کرد که می‌تواند در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استفاده شود.

مهندس رزم‌حسینی وزیر صمت نیز با بیان اینکه در جای جای این کشور معدن و فرصت اقتصادی است اما درست استفاده نمی‌شود، بر فعال کردن معادن راکد، حذف بروکراسی و واگذاری اختیارات به استان‌ها و فعال‌کردن افزون‌تر بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: دل مردم را باید با کار اقتصادی و امیدبخشیدن به‌دست‌ بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه، راه‌آهن جیرفت باید به شبکه سراسری وصل شود، گفت: این طرح در دولت یازدهم آغاز شده ‌و حاضریم در این زمینه شرکت‌های توسعه‌گرا را مداخله دهیم همانگونه که خوشبختانه گل‌گهر بدون بخش دولتی پروژه راه‌آهن سیرجان_کرمان را آغاز کرده و پیشرفت موفقیت‌آمیزی داشته است.

همچنین دکتر موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان نیز در این جلسه از خدمات شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در کمک به لایروبی رودخانه‌ها و خدمات اجتماعی تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه