در گفتگوی با رئیس خانه معدن مطرح شد؛

صفر تا صد برگزاری نمایشگاه ایران کان مین ۱۳۹۹

صفر تا صد برگزاری نمایشگاه ایران کان مین ۱۳۹۹
کدخبر : 16489

نمایشگاه ایران کان‌مین ۱۳۹۹ قرار است از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ بهمن سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود. در این نمایشگاه قرار است آخرین دستاوردهای صنعت معدن کشور نمایش داده شود و میزگردهای تخصصی با حضور واحدهای بزرگ و کوچک معدنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از گسترش نیوز ، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راه‌سازی  و صنایع وابسته - ایران کان مین ۱۳۹۹ قرار است در بهمن سال جاری توسط خانه معدن ایران، شرکت پالار سامانه و شرکت آلمانیIMAG   با همکاری شبکه معدن برگزار شود. در همین راستا گسترش نیوز گفتگویی با محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن انجام داده است که می توانید در ادامه این گزارش را بخوانید.

بهرامن

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن در گفتگو با خبرنگار حوزه معدن گسترش نیوز درباره رویداد نمایشگاهی ایران کان‌مین اظهار کرد: این نمایشگاه به‌طور قطعی در تاریخ ۱۱ الی ۱۴ بهمن در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، و برنامه‌ریزی‌شده است که نمایشگاه بسیار خوبی داشته باشیم. به علت نقش مهم معدن در اقتصاد کشور و معرفی به جهانیان سعی بر این است که نمایشگاه به نحو احسنت برگزار شود.

بخش معدن باید همواره پویا و زنده باشد

وی درباره تفاوت این نمایشگاه با دوره های قبل گفت: تفاوت این نمایشگاه با دوره های قبل در این است که شرکت‌ کننده های خارجی به علت مسئله جهانی کرونا و منع رفت و آمدها،حضور کمتری خواهند داشت. البته از نظر تحریم ها باید گفت که تأثیر آنچنانی بر این رخداد ندارد، زیرا که ما سال گذشته شاهد حضور خارجی ها در این رویداد بوده ایم. ضمن اینکه اگر شرکت خارجی قصد حضور در این نمایشگاه را داشته باشد باید حتما تست های لازم را انجام دهند.

رئیس خانه معدن ادامه داد: ما این نمایشگاه را در کشور با تمام پروتکل‌های لازم انجام خواهیم داد؛ هدف ما این است که بخش معدن همواره پویا و زنده باشد زیرا که همانند سال گذشته، امسال نیز بخش عمده ای از  اقتصاد کشور بر اقتصاد معدنی حرکت می کند، که این امر دربخش صادرات کاملا مشهود است، ما در بخش معدن توانستیم بخش عظیمی از درآمدهای ارزی کشور که کاهش یافته بود را  افزایش دهیم.

بهرامن افزود:یکی دیگر از رویکرد های مثبت حوزه معدن در بخش بومی سازی جلوه می کند، که جزو مسائل مهم است و ما پیگیر گسترش آن هستیم. بخش دیگری که بسیار باید به آن توجه کرد، در زمینه استارتآپ‌هاست که حرکت های نوینی را در آن شاهد خواهیم بود.

نمایشگاه کان مین خروجی خوبی برای معدن کشور خواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: استان های ما در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت و ‌سعی بر این است که واحدهای کوچک در نمایشگاه حضور داشته باشند. یکی از مسائلی که با سازمان نمایشگاه های ایران مطرح کردیم این است که بتوانیم بطور مطلوب و با کیفیت بالا و در حد و شان این صنعت استراتژیک، نمایشگاه مذکور را برگزار کنیم. ما به شکل تعصبی گفته ایم که غرفه دارن در این رویداد مهم معدنی حضور پیدا کنند و قطعا این نمایشگاه خروجی خوبی برای صنعت معدن کشور خواهد داشت و در این میان رسانه‌های خوبی همچون گسترش صمت در کنار ما خواهند بود تا در شبکه های بین المللی خروجی خوبی را شاهد باشیم.

بهرامن در  مورد تعرفه های صادراتی و وارداتی و تاثیر آن بر نمایشگاه گفت: قاعدتا ما هر نوع تصمیمی که بگیریم بر واردات و صادرات تاثیر گذار خواهد بود. ما اکنون با کمبود ماشین آلات روبرو هستیم و یکی از گله‌مندی های معدن داران از ما این است که چرا ما نمی توانیم ماشین آلات خودمان را به موقع وارد کنیم و‌ این کمبود سبب شده که ما در بخش تولید با کمبودهایی روبرو شویم و با ماشین های بسیار بی کیفیتی کار می‌کنیم. این مشکلات اصلا ربطی به تحریم‌ها ندارد و به سیاست های بانک مرکزی مربوط است که آسیب بزرگی به بخش تولید زده است. ما در این نمایشگاه می خواهیم که از دستاوردهای  صنعت داخلی کشور استفاده کنیم و از کسانی که در این شرایط نامطلوب در صنعت و معدن دستاورد داشت اند تشکر کنیم.

برگزاری میزگردهای تخصصی در نمایشگاه ایران کان‌مین

وی ادامه داد: صنایع ما در زمینه ساخت داخل  ماشین آلات سنگین بسیار خوب عمل کردند و شکوفا بودند. ما هدفمان این است که هپکو در این نمایشگاه بتواند دستاوردهایش در بخش ماشین الات معدنی را به نمایش بگذارد. صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با یک نقش آفرینی جدید جهت احیا معادن در این نمایشگاه حضور پیدا خواهد کرد. واحدهای بزرگ معدنی نیز قطعاً حضور خواهند داشت و‌سعی خواهیم کرد میزگردهای تخصصی در این زمینه داشته باشیم و اگر پروتکل‌های بهداشتی اجازه بدهد سعی می‌کنیم که نشست‌ها تخصصی را در این نمایشگاه داشته باشیم و موضوع صادرات و تأمین ماشین‌آلات مسائلی است که قصد داریم در این نشست‌ها مطرح کنیم. در این نمایشگاه آخرین تکنولوژی های اکتشاف را به اطلاع عام خواهیم رساند، و پهنه‌های معدنی  توسط ایمیدرو و شرکت‌ها خصوصی در این نمایشگاه معرفی خواهد شد و حوزه اکتشاف شده معرفی خواهد شد تا بدانیم در یکی دو سال گذشته در بخش معدن کشور چه گذشته است و قطعاً میزگردهای تخصصی درباره اکتشاف در این رویداد نمایشگاهی خواهیم داشت.

رئیس خانه معدن در پایان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در نمایشگاه پرزنت کردن همه‌کسانی است که در نمایشگاه حضور دارند، و در این بین رسانه‌ای همچون گسترش صمت  که بسیارنقش مهمی در صنعت و معدن کشور دارد، می‌تواند اثرگذاری خودش را در این نمایشگاه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه