معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو مطرح کرد:

گام بلند ایمیدرو در اجرای ۳۳ راهبرد نقشه راه معدن

گام بلند ایمیدرو در اجرای ۳۳ راهبرد نقشه راه معدن
کدخبر : 16587

سند نقشه راه معدن و صنایع معدنی ۷۲ راهبرد دارد که ایمیدرو مسئول اجرا و پیگیری ۳۳ راهبرد ( ۴۶ درصد ) در بخش معدن و صنایع معدنی است. به همین منظور و در راستای اجرای این راهبردها، ۱۴۵ هدف تا افق ۱۴۰۰ مشخص و به منظور اجرا و پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از گسترش نیوز، بخش معدن و صنایع معدنی کشور از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که می‌تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کند.

به همین منظور نیاز بود تا برای دستیابی به این اهداف، نقشه راه معدنی تدوین شود تا هریک از سازمان‌های متولی بخش معدن راهبردها و سیاست‌هایی را برعهده گرفته و آن‌ها را عملیاتی و پیگیری کنند. در همین راستا نقشه راه معدن در قالب برنامه‌ای ۴ ساله از ۹۷ تا ۱۴۰۰ تدوین شد.

یکی از سازمان‌های متولی در اجرای آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است به همین منظور  خبرنگار پایگاه خبری گسترش‌نیوز گفت‌وگویی با امیر خرمی‌شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ترتیب داده‌ است که در ادامه خواهید خواند با ما همراه شوید:

خرمی-شاد-ایمیدرو

ایمیدرو و اجرای ۳۳ راهبرد در نقشه راه معدن

امیر خرمی‌شاد در ارتباط با میزان پیشرفت نقشه راه معادن از سال ۹۷ تاکنون گفت: سند نقشه راه معدن و صنایع معدنی ۷۲ راهبرد دارد که ایمیدرو مسئول اجرا و پیگیری ۳۳ راهبرد ( ۴۶ درصد ) در بخش معدن و صنایع معدنی است. به همین منظور و در راستای اجرای این راهبردها، ۱۴۵ هدف تا افق ۱۴۰۰ مشخص و به منظور اجرا و پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ شد. ضمن اینکه جلسات پایش عملکرد به صورت مستمر و ماهانه تشکیل می‌شود که عملکرد این جلسات از نیمه دوم سال ۹۷ تا پایان آذرماه ۷۶.۳۱ درصد بوده است.

ندسازی ایمیدرو به نقش حمایتی این سازمان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و افزود: فعالیت‌های این سازمان در این بخش بسیار گسترده بوده که به شرح زیر است:

-طراحی و برگزاری جشنواره ایده‌های برتر دانش‌بنیان( دو دوره در دو سال متوالی) و پیگیری حمایت از آن‌ها

-برگزاری جلسه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در خصوص حمایت مالی و معنوی از ثبت و بومی‌سازی فناوری‌های ایجاد شده

-حمایت از پتنت‌هایی که در قالب پروژه‌های مشترک ایمیدرو با بخش خصوصی و دانشگاه‌ها ایجاد شده است

-برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در قالب سمینار و همایش که سالی دو مرتبه اجرا می‌شود.

-ایجاد مرکز نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) با هدف حمایت از استارتاپ‌های معدنی که در آن اقداماتی از جمله جمع‌آوری ایده‌های استارتاپ‌های معدنی، ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری و شتاب‌دهی به آن‌ها، توسعه ایده‌ها و تبدل آن به کسب و کار و ایجاد مرکز فناوری (ایمینو) انجام می‌شود.

ارتقای دانش فنی مدیران و متخصصان صنایع معدنی

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی به ارتقای دانش فنی مدیران و متخصصان صنایع معدنی در اجرای نقشه راه اشاره کرد و افزود: عملکرد این سازمان در حوزه برگزاری دوره‌‌های آموزشی بسیار چشم‌گیر بوده است ضمن اینکه دوره‌‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان حوزه معدن و صنایع معدنی در سال ۹۸ بیش از ۷ برابر سال ۹۷ بوده است. در همین ارتباط این سازمان ۵۷۷ دوره در سطوح مختلف بخش خصوصی برگزار کرده که ۱۶ دوره آن به آموزش تربیت تکنسین‌ها در چاله‌زنی و آتش‌باری، استخراج معادن زیرزمینی، استخراج و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و آموزش تکنسین فرآوری بوده است. همچنین برگزاری دوره‌‌های آموزشی با حضور اساتید خارجی و مطرح بین‌المللی در سال‌های گذشته از عملکردهای موفق این سازمان بوده است.

خرمی‌شاد در پایان به برندسازی محصولات صادراتی صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: برخی شرکت‌های صنایع معدنی مانند فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان و شرکت ملی مس از شرکت‌های شاخص دارای برند معتبر در بازارهای داخلی و خارجی به شمار می‌روند که با توجه به توسعه صادرات محصولات صنایع معدنی عملکرد مناسبی از خود در سال ۹۸ برجای گذاشته‌اند و ایمیدرو نیز با انجام اقداماتی به تقویت برند شرکت‌های که اقدام به  صادرات می‌کنند پرداخته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه