آرمان خالقی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران

آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران
کدخبر : 16668

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است

به گزارش رصد اقتصادی و به گزارش  خبرگزاری موج، آمریکا بعد از چند تحریم  صنعت فولاد ایران  و شرکت  فولاد مبارکه  اینبار مدیرعامل این شرکت حمیدرضا عظیمیان را مورد هدف قرار داده است تا دشمنی خود را با پیشرفت های صنعتی ایران به صورت علنی نمایان تر کند، چراکه تنها چند روز بیشتر به پایان کار دولت ترامپ باقی نمانده و آمریکا با  تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه  به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به  تحریم های اخیر آمریکا علیه صنعت فولاد ایران ، گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند؛  صنعت فولاد ایران  را تحریم کرده اما هدف اصلی این است که صنعت رو به پیشرفت صنعت کشور را فلج کنند.

آرمان خالقی با بیان اینکه بعد از رفتن ترامپ بازهم ممکن است  تحریم های آمریکا  در بخش صنعت ایران وجود داشته باشد، افزود: تمام این تحریم ها و سنگ اندازی ها در دولت بعدی آمریکا دوباره تصمیم گیری خواهد شد و باید تا یک مقطع زمانی دیگر برای مشخص شدن روند فعالیت ها صبر کرد.

او با تاکید بر اینکه این تحریم های آمریکا فقط کار را از نظر نقل و انتقال مالی سخت تر کرده است، تصریح کرد: شاید این تحریم ها هزینه های بیشتری را برای مبادلات مالی بین المللی و ... ایجاد کرده و طرف های تجاری ایران را هم تحت تاثیر این تحریم ها قرار داده، اما در بخش تولید و دستیابی به تولیدات جدید تاثیری نداشته است. در واقع در شرایط کنونی این تحریم ها تنها منجر شده که مواد اولیه با قیمت بالاتری در اختیار شرکت های تولیدی قرار بگیرد.

خالقی با بیان اینکه امکان مبالات تجاری با کشورهای که تجارت بالایی با آمریکا ندارند هنوز هم وجود دارد و این نقاط کماکان امکان صادرات دارند، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی محصولات تولیدی ایران قدرت رقابت پذیری بالایی وجود دارد و شرکت های کوچک و متوسطی که مبادلات مالی با آمریکا ندارند چندان به موضوع تحریم ها توجه نمی کنند. از این رو می توان گفت که تحریم های دولت آمریکا نتوانسته به اهداف خود برسد و صادرات ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در روزهای اخیر دولت ترامپ تحریم های جدیدی را علیه مدیرعامل عامل چند شرکت بزرگ ایران از جمله  فولاد مبارکه  وضع کرده است که بسیاری از فعالان حوزه  صنعت فولاد  معتقدند این تحریم ها ناشی از عصبانیت دولت ترامپ از ناتوانی آنها در فلج کردن  صنعت فولاد ایران  بوده است؛ در واقع  شرکت فولاد مبارکه  در چند سال اخیر روند رو به رشد خوبی داشته و توانسته چند پروژه جدید همچون  نورد ۲  را کلید بزند که پروژه مهمی در  صنعت فولاد  کشور محسوب می شود، زیرا اجرای آن می تواند صنعت ایران را به سمت خودکفایی کامل سوق دهد و صنعت خودرو، لوازم خانگی و... که تاکنون بخشی از ورق مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کردند به طور کامل به بازار داخلی متکی کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه