نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

عملکرد خوب فولاد مبارکه در عرصه ارزآوری موجب تحریم های مجدد آمریکا شده است

عملکرد خوب فولاد مبارکه در عرصه ارزآوری موجب تحریم های مجدد آمریکا شده است
کدخبر : 16715

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: اگر تحقیق و تفحصی در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ مسئله شخص آقای عظیمیان نیست. موضوع جایگاه ایشان در مقام مدیرعامل این شرکت است وگرنه با شخص ایشان کسی مشکلی ندارد و مطرح کردن مسائل شخصی در این مسئله قطعا مورد تایید نیست و هرکس آن را مطرح کرده است اشتباه است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایراسین ، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در مورد تحریم های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا و قرار گرفتن نام شرکت فولاد مبارکه و مدیر عامل این شرکت در این لیست گفت: به دلیل اینکه صنعت فولاد زمینه صادراتی خوبی داشته است، آمریکا برای چندمین بار این صنعت و افراد مرتبط با آن را در لیست تحریم های خود قرار داده است تا بتوانند به ایران فشار ارزی وارد کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم در ادامه افزود: این تحریم قطعا بی تاثیر نیست اما بلاخره ما طی این سال ها راه های عبور از این تحریم ها و خنثی کردن آن را پیش برده ایم و قبلا هم این صنعت با تحریم های زیادی مواجه بود چه در زمینه فروش و گرفتن ارز و چه سایر موارد و این چیز جدیدی نیست.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه به تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هم اشاره کرد و افزود: اگر تحقیق و تفحصی در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ مسئله شخص آقای عظیمیان نیست. موضوع جایگاه ایشان در مقام مدیرعامل این شرکت است وگرنه با شخص ایشان کسی مشکلی ندارد. همانطور که تحریم آمریکا هم به دلیل جایگاه شغلی وی صورت گرفته است. اما مطرح کردن مسائل شخصی در این مسئله قطعا مورد تایید نیست و هرکس آن را مطرح کرده است اشتباه است. تحقیق و تفحص در حوزه وظایف اجرایی مدیرعامل این شرکت تصویب شده است نه در حوزه مسائل شخصی و اگر کسی هم اینگونه مسائل را مطرح می کند قطعا کار خطایی است و مورد پذیرش نیست.

شایان ذکر است وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه روز جمعه چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. افرادی که به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند عبارتند از: «حمید رضا عظیمیان» در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و «محمد رضا مدرس خیابانی» در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران. شرکت‌های ایرانی زیر نیز به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند:

شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه