یک تحلیلگر مسائل اقتصادی:

طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه یک موضوع جناحی است

طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه یک موضوع جناحی است
کدخبر : 16716

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به دوگانگی قدرت بین جناح‌های مختلف سیاسی گفت: مخالفین دولت از هر فرصتی برای کاهش اعتبار دولت استفاده کرده و برخی نمایندگان نیز در این راستا از حق نظارتی خود (تحقیق و تفحص) استفاده کرده اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه کاملا موضوعی بین جناح‌های سیاسی بوده که نتیجه آن به نفع مردم نیست و‌ ترامپ نیز از این موقعیت استفاده کرده و مدیرعامل فولاد مبارکه را تحریم کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایلنا، محمود جام ساز ، با اشاره به تحریم‌های حداکثری ترامپ علیه ایران و تحریم چندباره شرکت فولاد مبارکه گفت: ترامپ در آخرین لحظه‌های ریاست جمهوری خود در راستای افزایش تحریم‌ها، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه را تحریم کرد. این تحریم‌ها باعث می‌‍‌شود روابط تجاری ما روز به روز کاهش یافته و تجارت خارجی غیر نفتی به شدت افت و صادرات و واردات کم شود . فولاد مبارکه یک بنگاه‌ تولیدی عظیم است که می‌توانست برای کشور ارزآوری داشته باشد. تحریم بر اقتصاد کشور فشار وارد کرده و این امر  بر معیشت و  زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته است. دولت از جهت کمبودهای ناشی از فروش نفت مستاصل شده و درآمد ارزی به شدت کاهش یافته است. 

 

وی ادامه داد: فولاد مبارکه اگر چه در شراییط تحریم صدمه دیده‌ اما در صادرات غیر نفتی  نقش اساسی داشته باشند. 

 

جام ساز با اشاره به دوگانی قدرت بین جناح‌های مختلف سیاسی گفت: مخالفین دولت از هر فرصتی برای کاهش اعتبار دولت استفاده کرده و برخی از نمایندگان نیز در این راستا از حق نظارتی خود (تحقیق و تفحص) استفاده کرده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه