صرفه جویی ۳۵۰ میلیون دلاری شرکت های معدنی

صرفه جویی ۳۵۰ میلیون دلاری شرکت های معدنی
کدخبر : 16717

حسن یونسیان مشاور بومی سازی ایمیدرو خبر داد: میزان صرفه جویی ارزی سیاست های بومی سازی شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در حوزه تولید، به ۳۵۰ میلیون دلار طی نیمه نخست امسال رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایمیدرو ، یونسیان تصریح کرد: بر اساس داده های به روز شده، طی مدت مورد بررسی ۹ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی در مجموع ۳۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی تحت راهبری ایمیدرو در سیاست بومی سازی ایجاد کرده اند.

وی یادآور شد: ایمیدرو از ابتدای سال جاری(۱۳۹۹)، سیاست بومی سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ و اهداف عملیاتی را از شرکت های زیرمجموعه دریافت و پایش می کند.

مشاور رییس هیات عامل در بومی سازی گفت: در این مدت به ترتیب شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، ذوب آهن، فولاد هرمزگان،‌ معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خراسان و آلومینای ایران با تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از سازندگان داخلی، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان کشورمان، به اجرای برنامه بومی سازی تحت راهبری این سازمان پرداخته اند.

وی تاکید کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده این رقم تنها مختص به حوزه "تولید" است و بخش دیگری از سیاست بومی سازی در طرح های توسعه در حال اجرا است، از این رو با احتساب بخش "پروژه های توسعه ای" و به روزآوری اعداد و ارقام، مجموع صرفه جویی ارزی ایجاد شده،‌ افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه