مدیر اکتشافات ایمیدرو خبر داد:

شناسایی ۱۵۰۰ اندیس امیدبخش در سال گذشته

شناسایی ۱۵۰۰ اندیس امیدبخش در سال گذشته
کدخبر : 16719

علی اصغرزاده مدیر اکتشافات ایمیدرو گفت: فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، کشف موادمعدنی و متنوع برای توسعه بخش معدن و افزایش سهم آنها در تولید ناخالص ملی در برنامه هدی ایمیدروست.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  ایراسین، علی اصغرزاده در کنفرانس آنلاین معدن اظهار کرد: سرمایه گذاری در مناطق محروم و دارای پتانسیل معدنی از جمله برنامه های ایمیدروست.

به گفته وی سیاستهای ایمیدرو شامل رشد قابل توجه فعالیتهای اکتشافی در کشور، افزایش حضور کنسرسیومها در بخش اکتشافی، اکتشاف با هدف افزایش دستیابی به ذخایر عمیق و پنهان بهبود استخراج و بهره‌برداری از ذخایر و اکتشافات تکمیلی است.

اصغرزاده گفت: محورهای اصلی فعالیت اکتشافی شامل اکتشاف پهنه ها اکتشاف محدوده‌های دارای پروانه اکتشاف و اکتشافات تکمیلی در معادن است.

اصغرزاده گفت: نتایج حاصل از اکتشاف در ۴۸۰هزار کیلومترمربع انجام شده شناسایی ۱۵۰۰ اندیس امیدبخش است که ۴۱۷ مورد در اختیار ایمیدروست و مابقی در دست سازمانهای صمت است.

وی افزود: در این ۴۱۷ تنها ۵۵ مورد پروانه گرفته و  ۲۲۷محدوده دیگر در دست اخذ پروانه است.

وی افزود: استراتژی ایمیدرو این است که بعد از تبدیل به گواهی کشف این محدوده‌ها را واگذار کند.

اصغرزاده افزود: بر اساس برنامه ۱۴۰۴، تولید ۵۵میلیون تن فولاد خام نیازمند ۱۶۵میلیون تن سنگ آهن است. مجموع ذخایر قطعی و ممکن ۵میلیارد تن است. همچنین ذخیره قطعی سنگ آهن اکنون به ۳‌.۱میلیارد تن رسیده و در حدود ۱میلیاردتن سنگ آهن به مصرف فولاد می‌رسد و بعد از آن عمر ۱۴ ساله برای معادن را می‌توان پیش بینی کرد.

به گفته وی، در ۵سال گذشته فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو مشاهده می‌ کنیم که سنگ آهن ذخایر آن از ۲میلیارد ۶۵۰هزارتن به ۳میلیارد و ۷۷ میلیون تن رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه