معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه:

به کارگیری ظرفیت‌ دولت و‌ بخش خصوصی برای توسعه تجارت با آفریقا

به کارگیری ظرفیت‌ دولت و‌ بخش خصوصی برای توسعه تجارت با آفریقا
کدخبر : 16859

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و آفریقا به معرفی‌ برنامه‌های این سازمان طی سه سال آتی ( ۱۴۰۲- ۱۴۰۰) در زمینه توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی پرداخت.

به گزارش رصد اقتصادی ، حمید زادبوم با اشاره به ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه صادرات به آفریقا، بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و حمایت از بخش‌ خصوصی و سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور تاکید کرد.

فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران نیز با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این نشست گفت: مقرر شد هماهنگی و همکاری لازم بین وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران در تدوین و تکمیل برنامه افزایش تجارت به کشورهای آفریقایی و اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه توسعه تجارت با آفریقا صورت گیرد.

 

وی افزود: در زمینه برگزاری رویدادهای تجاری مانند برگزاری نمایشگاه‌ها و تبادل هیات‌های تجاری نیز هماهنگی لازم بین سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه صورت خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همکاری و هماهنگی سفارتخانه‌‎های ایران و دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای برنامه توسعه صادرات به آفریقا و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دیگر وزارتخانه‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین حمایت از بخش‌های خصوصی و  سفارتخانه‌های آفریقایی در تهران در زمینه توسعه صادرات به این کشور و همکاری جهت برقراری ارتباط بیشتر میان سفرای ایران در کشورهای آفریقایی با بخش خصوصی و صنایع کشور از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، در ادامه این دیدار که با حضور کارشناسان دفتر عربی و آفریقایی  سازمان توسعه تجارت ایران و اداره کل آفریقای وزارت امور خارجه برگزار شد، امکانات و ظرفیت‌های متقابل سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه در حوزه صادرات به آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه