در نشست خبری مسئولین صدرتامین و ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

تولید با سه کوره بلند ، تامین پایدار مواد اولیه را می طلبد

تولید با سه کوره بلند ، تامین پایدار مواد اولیه را می طلبد
کدخبر : 17008

نشست خبری غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حضور سایر مدیران عامل شرکت های تابعه و وابسته هلدینگ، دوشنبه سیزدهم بهمن ماه در شانزدهمین نمایشگاه ایران کانمین برگزار شد.

به گزارش  رصد اقتصادی ، غلامرضا سلیمانی در این نشست طی سخنانی گفت: امروز افتخار دارم عملکرد خانواده بزرگ هلدینگ صدرتامین که در این مجموعه ۳۰ هزار نفر کارگر،کارمند و مدیر فعالیت دارند عنوان کنم.

وی افزود: در شرایط سخت تحریم که هیچ مشاور خارجی نداشتیم و امکان وارد کردن تکنولوژی نیز وجود نداشت دستاوردهای بسیار خوبی به ثمر نشست و در اینجا شایسته می دانم از زحمات تلاشگران بخش های مختلف تشکر و قدردانی نمایم .

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین تصریح کرد : در مجموعه هلدینگ طی ۱۰ ماهه گذشته سال ۹۹ نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته رشد تولید شش درصدی را شاهد بودیم و لذا در این جنگ اقتصادی جهش تولید چشمگیری تحقق یافت.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد:در بخش فروش طی ۱۰ ماهه سال ۹۹ نسبت به این مدت در سال ۹۸ رشد ۱۰0 درصدی را داشتیم یعنی از فروش ۲۷۶۰ میلیاردی به عدد ۵۲۳۵ میلیارد تومان رسیدیم و این محصولات  در پروژه های مختلف کشور به کار گرفته شد.

وی در ادامه به فروش محصولات ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: فروش امسال این کارخانه از ۸۳۰۰ میلیارد تومان در ده ماهه سال جاری به ۱۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

غلامرضا سلیمانی گفت:تعداد ۱۵ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام و پیشرفت قرار دارد که از این مسیر اشتغالزایی خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاسیس شتاب دهنده معدنی صدرفردا نیز از جمله سایر اقدامات هلدینگ بود که تنها در مسیر بومی سازی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در صنایع مختلف حاصل شده است.

وی گفت:تولید ریل در ذوب آهن اصفهان افتخار بزرگی برای ایران به شمار می رود و هم اکنون از این محصول استراتژیک در شش محور راه آهن کشور استفاده می شود.

غلامرضا سلیمانی بیان کرد:راه اندازی کوره بلند شماره یک از جمله سایر دستاوردهای ذوب آهن اصفهان است که با همت و تلاش شبانه روزی کارگران این شرکت به ثمر نشست.

وی گفت:گواهی کشف معدن طلا در سیستان و بلوچستان از سایر اقدامات هلدینگ بود که حدود ۷۳ میلیون تن ذخیره احتمالی برای آن برآورد شده است و انشاالله در اسفندماه کارخانه فرآوری آن را احداث می کنیم.

در ادامه منصور یزدی زاده به عوامل موثر بر قیمت سهم پرداخت و گفت:سهامداران علاقمند هستند انتظارات شان از بازار سرمایه تامین شود اما به دلیل چالش های مختلف به عنوان مثال شیوه نامه فولاد که بر تولید و صادرات ما تاثیر گذار است این انتظارات محقق نمی شود.

وی افزود:طی جلسه هفته گذشته با مجمع نمایندگان استان ، دغدغه های ذوب آهن در این خصوص مطرح شد تا انشاالله به شیوه ای عادلانه برنامه ریزی شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد:محصولات این کارخانه مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شود و صادرات به کشورهای مختلف انجام می گردد.

وی گفت:قرارداد صادرات محصول ریل به کشور افغانستان نیز منعقد شد تا ایران از وارد کننده ریل به یک صادر کننده تبدیل شود.

منصور یزدی زاده گفت:با حمایت های خوب هلدینگ ، معدن زغال را خریداری کردیم و در ذخیره مواد اولیه که قبلا فقط چند روز بود اکنون به اندکی ثبات رسیدیم اما تولید سه کوره،تامین پایدار مواد اولیه را می طلبد.

شایان ذکر است مسئولین حاضر در این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

روابط عمومی ذوب آهن اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه