رئیس هیئت عامل ایمیدرو:

فولاد مبارکه شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد کشور است

فولاد مبارکه شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد کشور است
کدخبر : 17065

هفتمین همایش استیل پرایس با موضوع نوآوری در تولید و فروش و با حضور اردشیر سعدمحمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه‌الله جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادساز کشور روز دوشنبه 13 بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، در حاشیۀ این همایش، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران دربارۀ تحریم فولاد مبارکه و مدیرعامل این شرکت گفت: تا به امروز بسیاری از شخصیت‌ها مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند؛ بااین‌حال اصل موضوع اینجاست که ما فولاد مبارکه را شرکتی بزرگ و تأثیرگذار در اقتصاد می‌دانیم.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: ما به‌طورقطع به دنبال آنیم که شرکت فولاد مبارکه از کار و تلاش در حوزۀ صنعت و تأثیرگذاری اقتصادی فاصله نگیرد. مسئله این نیست که این شرکت در این شرایط اقتصادی سخت، مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار گرفته و البته که باید اجازه داد این نهادها به وظیفۀ خود عمل کنند؛ اما نباید با ایجاد مانع، زمینۀ تولید در این بنگاه بزرگ صنعتی را از بین برد.

مدیرعامل فولاد مبارکه:

با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه‌های تولید به یک‌ششم کاهش خواهد یافت

مدیرعامل فولاد مبارکه نیز که یکی از سخنرانان این همایش بود، درخصوص اهمیت به‌کارگیری نسل چهارم تکنولوژی در صنعت فولاد گفت: امروزه با پدیده‌های نوظهور و شگفت‌انگیزی روبه‌رو هستیم که در تمامی ابعاد زندگی مردم جهان تأثیرقابل‌توجهی گذاشته است.

حمیدرضا عظیمیان افزود: استرالیا که در گذشته سنگ‌آهن را با کشتی‌های ۶۰ و ۷۰ هزار تنی صادر می‌کرد، امروز با کشتی‌های ۶۰۰ هزار تنی، هزینۀ ارسال سنگ‌آهن خود را به ۴ دلار رسانده است؛ اما ما در ایران برای انتقال سنگ‌آهن از بافق به بندرعباس همچنان از تکنولوژی دوم استفاده می‌کنیم.

به گفتۀ وی، در ایران صنعت پتروشیمی به نسل چهارم ورود کرده است. ما امروز در جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبه‌روییم و باشگاه فانوس دریایی نیز برای این موضوع ایجاد شده است.

به گفتۀ مدیرعامل فولاد مبارکه، اکنون بیش از بیست شرکت بزرگ به عضویت این باشگاه درآمده‌اند و در حوزۀ فولاد نیز شرکت پوسکو کرۀ جنوبی، تاتای هند و یک شرکت اروپایی در آن عضو شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که ما نیز باید هوشیار باشیم و برای عضویت در این باشگاه تلاش کنیم. فولاد مبارکه در این زمینه طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده که از نسل چهارم دیجیتال است.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال از ۵ مرداد ۹۹ شروع شد و هدف غایی ما ادارۀ فولاد مبارکه به‌صورت هوشمند است، به‌طوری‌که تمام بخش‌های تولید، فروش، مالی و بازرگانی تا تحویل کالا، از صفر تا صد، هوشمند شود.

مهندس عظیمیان ادامه داد: با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینۀ مالی و یا تسهیلات بانکی به یک‌ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولاد مبارکه دست یابیم، سود فوق‌العاده‌ای به دست خواهیم آورد؛ اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم، در سال‌های آینده بازار ورق خود را از دست خواهیم داد، زیرا صنایع خودروسازی نیازمند ورق‌های سبک و ایمن‌تر است که ما آن را تولید نمی‌کنیم.

تاکنون ۴۰۰ پروژۀ کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارتاپی قرار داده شده است

مهندس عظیمیان گفت: از مردادماه تاکنون دو رخداد برای طرح تحول دیجیتال برگزار و ۴۰۰ پروژۀ کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داده شده است و تا پایان سال نیز ۱۰۰ پروژۀ دیگر را در اختیار این جوانان قرار خواهیم داد.

وی از همکاری شرکت بین‌المللی ایریسا، دانیلی و دو شرکت خارجی دیگر با فولاد مبارکه در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد فولاد مبارکه نیز بتواند به‌عنوان یکی از اعضای باشگاه فانوس دریایی پذیرفته شود.

مهندس عظیمیان ادامه داد: علاوه‌بر اقدامات یادشده، قراردادی با دانشگاه اصفهان بسته شده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ مدیر در زمینۀ طرح تحول دیجیتال آموزش می‌بینند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان گفت: امیدواریم نگاه جدید فولاد مبارکه در زمینۀ طرح تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی برای همۀ شرکت‌ها در کشورمان الگو شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه