در نشست خبری مدیران عامل صدرتامین و ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده موفق فولاد بدون یارانه انرژی

ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده موفق فولاد بدون یارانه انرژی
کدخبر : 17126

مقارن با ایام دهه مبارک فجر نشست خبری غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه استان،یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در سالن جلسات دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار شد .

 به گزارش رصد اقتصادی، در ابتدای این نشست غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین طی سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت : آنچه در صدر تامین حاصل شده است ، حاصل عملکرد و تلاش و کوشش بیست هزار نفر کارگر،کارمند،مدیر و هیات مدیره در شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ است. صدر تامین در واقع هلدینگ معدنی و صنایع معدنی شستا است و صد در صد سهام ما به تامین اجتماعی تعلق دارد . این مجموعه 24 شرکت دارد و به صورت تخصصی در زمینه معدن فعالیت می کند .

وی افزود : تولید مجموعه شرکت های ما به جزء ذوب آهن اصفهان حدود یک و نیم میلیون تن بوده که رشد شش درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان نیز در ده ماهه سال جاری حدود دو میلیون و 48 هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد خوبی را شاهد بودیم و انشاا... در سال آینده با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید چشمگیری را شاهد باشیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در 10 ماهه سال جاری فروش ما به غیر از ذوب آهن ، 5235 میلیارد تومان بوده است  که نسبت به ده ماهه سال 98 که 2760 میلیارد تومان بوده است رشد 90 درصدی را در مجموعه داشتیم و فروش ذوب آهن نیز از 8600 میلیارد تومان به 15 هزار 185 میلیارد تومان رسیده است و این رشد حدود 76 درصدی را در فروش نشان می دهد.

 

غلامرضا سلیمانی بیان کرد : سود مجموعه غیر از ذوب آهن اصفهان به 1720 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به 9 ماهه سال گذشته که 741 میلیارد تومان بوده است رشد 132 درصدی را داشتیم. این شاخص ها نشان می دهد که با وجود چالش های مختلف تولید،فروش و سود را در مجموعه شرکت های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین شاهد بودیم.

وی گفت : یکی دیگر از دستاوردهای هلدینگ صدرتامین اکتشاف معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان بود که با ذخیره خوب و بعد از پنج سال در یک استان مرزی گواهی گشف آن اخذ شد و کارخانه فرآوری آن نیز در دست اقدام قرار دارد. از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ،شرکت زغال طبس است که روز چهارشنبه به بورس عرضه شد و محصول زغال این شرکت خوراک باتری های کک سازی ذوب آهن اصفهان را تامین می کند و به محصولات دارای ارزش افزوده بالا تبدیل می شود.

غلامرضا سلیمانی ادامه داد : ذوب آهن اصفهان طلایه دار صنعت ایران است و به روح پاک همه شهدای این صنعت و بنیانگذاران این کارخانه که هم اکنون در بین ما نیستند درود می فرستیم.

وی افزود : با همت تلاشگران این کارخانه ، محصولات ساختمانی و صنعتی همچون ریل کشور   تامین می شود و در کنار این موضوع مدیران و مهندسین این شرکت در ساخت سایر صنایع فولادی نقشی ماندگار داشته و دارند.

سلیمانی گفت : ذوب آهن اصفهان متولی اکتشافات معدنی در ایران بوده است اما به دلیل سیاست گذاری های نادرست ، معادن از کارخانه جدا شدند و هم اکنون زنجیره تولید با مشکل مواجه شده است. ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند جهانی با شرایط مشابه سایر شرکت های دنیا در حال فعالیت است و از هیچ گونه یارانه ای   استفاده نمی کند.

 مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت : ذوب آهن اصفهان در سال جاری تنها تولید کننده فولاد بود که بدون یارانه انرژی موفقیت های مهمی حاصل کرد و این شرکت هم اکنون نیز تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می رود.   

ذوب نشست1

صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه،اندیشه و تخصص ذوب آهنی ها است

منصور یزدی زاده نیز در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان در بخش ارائه خدمات فنی مهندسی به کشور،اشتغالزایی،مسئولیت های اجتماعی و ... افتخاری برای کشور محسوب می شود.می توان گفت صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه،اندیشه و تخصص ذوب آهنی ها است.

وی افزود: بیش از پنجاه سال از عمر ذوب آهن اصفهان می گذرد و تولید فولاد امروز در کشور از 30 میلیون تن عبور کرده است. این صنعت مادر با ناملایماتی در طول عمرش مواجه بوده که به برخی اشاره می کنم .طرح سبا به ذوب آهن تعلق داشت و زمانی که این کارخانه دولتی بود و سهام آن را وگذار نکرده بودند این طرح از کارخانه جدا شد.فولاد خراسان را نیز ذوب آهن اصفهان ساخت اما بعد جدا شد. اگر این دو طرح بزرگ را از ذوب آهن جدا نکرده بودند امروز تولید ما بیش از 5 میلیون تن بود.متاسفانه معادن هم از ذوب آهن جدا کردند و به عنوان آخرین شرکت در بورس عرضه شد.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد : با وجود این چالش ها،امروز ذوب آهن اصفهان در مسیر خوبی قرار گرفته است.مجموعه افتخاراتی که امروز در ذوب آهن اصفهان شاهد هستیم مرهون تلاش و کوشش تک تک پرسنل در بخش های مختلف،حمایت های هیات مدیره و هلدینگ صدر تامین بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد : کوره بلند شماره یک بعد از پنج سال توقف با تلاش کارکنان مجدد در مدار تولید قرار گرفت و امیدواریم انشاا... شاهد بهبود تامین مواد اولیه برای تولیدش باشیم. پروژه PCI نیز به عنوان یک مکمل در کنار کوره بلند ها قرار گرفت تا پودر زغال در فرایند تولید جایگزین کک متالورژی شود.

منصور یزدی زاده گفت : ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می رود و به لطف خداوند و تلاش کارکنان موفق شد گواهینامه این محصول استراتژیک را نیز دریافت کند و قرارداد صادرات آن نیز به کشور افغانستان منعقد شد.

وی ادامه داد : ذوب آهن اصفهان توانایی صادرات کل محصولات خود را  دارد و اگر مسئولین کمتر می توانند به این صنعت کمک کنند انتظار است حداقل بگذارند که تولید و صادرات خودش را داشته باشد.

یزدی زاده گفت : ذوب آهن اصفهان در زمینه بومی سازی نیز دستاوردهای خوبی حاصل کرده است که از آن جمله می توان به ساخت درب های فلکسیبل باتری سه کک سازی به تعداد 148 عدد و ساخت دریچه های کشویی پاتیل های فولاد بر که قبلاً در اختیار شرکت های اروپایی قرار داشت اشاره نمود .

مدیرعامل شرکت افزود : ذوب آهن چندین سال با زیان انباشته مواجه بود که خوشبختانه در پایان شش ماهه اول سال جاری  از زیان انباشته خارج شد و در پایان 9 ماه نیز به سودآوری رسید.

منصور یزدی زاده گفت : ذوب آهن اصفهان تنها شرکت مصرف کننده سنگ آهن دانه بندی است و انشاا... مشکل تامین پایدار آن نیز برطرف شود. در زمینه تامین زغال ، تملک معادن البرز مرکزی دستاورد بزرگی بود که از حمایت های هلدینگ در این زمینه تشکر می کنم.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز در گزارش مبسوطی به دستاوردهای این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی و اهمیت اطلاع رسانی دستاوردهای شرکت پرداخت.

منبع:روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه