۴۷درصد تجهیزات و قطعات گندله‌سازی گهرزمین بومی‌سازی شده است

۴۷درصد تجهیزات و قطعات گندله‌سازی گهرزمین بومی‌سازی شده است
کدخبر : 17344

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ذخایر سنگ آهن با اکتشافات انجام شده سال های اخیر از سوی ایمیدرو، ۴۵۰ میلیون تن افزایش یافته و به ۳.۳ میلیارد تن رسیده است.

به گزارش رصد اقتصادی ، وجیه اله جعفری امروز در آئین افتتاح طرح های صنایع معدنی و زیرساختی با ارایه گزارشی از توسعه زنجیره فولاد و زیرساخت‌ها به رییس جمهور، افرود: ذخیره سنگ آهن ناحیه گل گهر نیز ۱.۵ میلیارد تن است که ۱۵۲ میلیون تن آن حاصل اکتشافات اخیر است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریمها، تصریح کرد: به رغم چالش های تحریم، ۴۷درصد از تجهیزات و قطعات گندله سازی ۵ میلیون تنی گهرزمین توسط سازندگان داخلی بومی سازی شده است.

۲ پروژه دیگر در راه است

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: تا پایان سال ۹۹ دو پروژه دیگر در این ناحیه افتتاح خواهد شد.

جعفری سرمایه گذاری گندله سازی گهرزمین را ۳۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۳۰۰ شغل غیرمستقیم، حاصل راه اندازی این کارخانه است.

تحقق ۷۲ درصدی اهداف در فولاد خام

وی درباره تحقق اهداف طرفیت سازی در زنجیره فولاد، گفت: تاکنون ۷۲ درصد اهداف در فولاد خام، ۶۸ درصد در آهن اسفنجی، ۸۲ درصد در گندله سازی و ۷۶ درصد در کنسانتره سنگ آهن ( برای چشم انداز ۱۴۰۴) محقق شده است.

رشد ۷۶ درصدی گندله سازی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: با مجموعه اقدامات و حمایت های انجام شده از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ظرفیت تولید فولاد خام ۷۷ درصد، آهن اسفنجی ۸۴ درصد، گندله سازی ۷۶ درصد و کنسانتره سنگ آهن ۱.۸ برابر رشد ایجاد شده است.

جعفری همچنین درباره توسعه انجام شده در ناحیه گل گهر، اظهار داشت: ۳۴ درصد در تولید گندله، ۴۵ درصد در تولید کنسانتره سنگ آهن و ۱۵ درصد در ناحیه گل گهر ایجاد شده است.

آغاز فاز دوم و سوم خط انتقال آب؛ به زودی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: به زودی عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم خط انتقال آب از خلیج فارس آغاز می شود.

وی یادآور شد: اخیر فاز نخست این خط انتقال آب، تا شهرستان سیرجان با فرمان ریس جمهور افتتاح شده است.

 

پیام آوران فولاد و معدن

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه