گزارش متال بولتن از افزایش قیمت شمش و کاهش قیمت تختال صادراتی ایران

گزارش متال بولتن از افزایش قیمت شمش و کاهش قیمت تختال صادراتی ایران
کدخبر : 17370

متال بولتن از موفقیت صادرکنندگان شمش فولاد ایران در دستیابی به قیمت‌های بالاتر در معاملات اخیر خبر داد و تاکید کرد مشتریان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) با توجه به علائم مثبت در بازار محصولاتی فولادی نیمه‌تمام و مواد اولیه، افزایش قیمت شمش فولاد را پذیرفته‌اند.

به گزارش رصد اقتصادی ، یکی از صادرکنندگان عمده ایرانی روز پنجشنبه هفته گذشته مزایده 30 هزار تن شمش فولاد را که برای حمل در اواسط ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود، با قیمت 520 دلار در هر تن فوب به پایان رساند. این فروشنده گفت که محموله به یک مشتری در منطقه منا ارسال می‌شود. 

در این هفته، چندین مزایده شمش فولاد با قیمت 530 دلار در هر تن فوب بنادر جنوبی ایران بسته شده است. همچنین یک محموله 10 هزار تنی توسط مشتریان ترکیه با نرخ 530 دلار به ازای هر تن فوب از ایران خریداری شده است. 

فولاد خام ایرانی به طور سنتی 10 دلار در هر تن ارزان‌تر از نرخ فولاد سایر تامین‌کنندگان است. با توجه به هزینه حمل حدود 30 دلار در هر تن به آسیا، مشتریان به دنبال قیمت 510 تا 520 دلار در هر تن فوب هستند. البته ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی ایران، 520 تا 532 دلار هر تن فوب در 17 فوریه بود که نسبت به هفته قبل 10 تا 12 دلار در هر تن افزایش داشت. 

در بخش اسلب (تختال فولادی) اما قیمت محصولات ایرانی تا حدودی کاهش یافته است، زیرا فولادسازان موفق به دستیابی به معاملات در سطح 600 دلار در هر تن به صورت فوب که هفته گذشته به دنبال آن بودند، نشدند.

شنیده شده است که قرارداد چندین محموله اسلب ایرانی با قیمت 580 تا 585 دلار در هر تن، فوب بنادر جنوبی ایران منعقد شده است. این روند باعث کاهش ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت اسلب صادراتی ایران در 17 فوریه به 580 تا 585 دلار در هر تن فوب در مقابل 582 تا 600 دلار در هر تن فوب یک هفته قبل شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه