دلیل گران شدن سیمان

 دلیل گران شدن سیمان
کدخبر : 17585

یک تولیدکننده با بیان این که اقدام مجلس در افزایش ۳ برابری نرخ گاز کارخانجات سیمان در راستای حمایت از تولید نیست گفت: نرخ سیمان در بازار۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود اما کارخانجات مکلفند این سیمان را به نرخ حدود ۳۴۰ هزار تومان بفروشند.

به گزارش رصد اقتصادی ، ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را به تصویب رسانده که نرخ گاز کارخانجات سیمان سه برابر خواهد شد، اظهارکرد: این افزایش نرخ گاز به نرخ تمام شده سیمان اضافه خواهد شد و در سال آینده باعث افزایش نرخ سیمان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه سیمانی مجلس به افزایش نرخ مسکن دامن خواهد زد، افزود: متاسفانه در حالتی که انجمن سیمان کشور دوره مدیریتش تمام شده و انتخاباتش را نیز به بهانه کرونا لغو کرده و درگیر کارهای سیاسی برای انتخاب مجددشان هستند، صنعت سیمان با چالشهای متعددی مواجه هست.

این تولیدکننده سیمان گفت: بزرگترین چالش صنعت سیمان، نرخ آن هست که سال‌هاست سرکوب شده و توجیه افتصادی این صنعت را از بین برده است. در حالی که نرخ سیمان در بازار بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود کارخانجات مکلفند این سیمان را به نرخ حدود ۳۴۰ هزار تومان بفروشند و سود مابین آن که در حدود ۵۶۰ هزار تومان می‌شود نصیب واسطه‌ها و دلالان می‌شود و این صنعت عظیم از این سود بی‌بهره مانده است.

غلام زاده تصریح کرد: مجلس شعار حمایت از محرومین و جلوگیری از افزایش نرخ مسکن می‌دهد، در همان حالی که مصوبه‌ای را تصویب می‌کند که به افزایش نرخ سیمان و مصنوعات سیمانی و نهایتا مسکن مواجه خواهد شد و انجمن سیمان کشور هم حضور ندارد تا از حق این صنعت دفاع کند.

 

 

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه