اردشیر سعدمحمدی در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

ترخیص ماشین‌آلات معدنی مانده در گمرک

ترخیص ماشین‌آلات معدنی مانده در گمرک
کدخبر : 17665

نخستین نشست خبری اردشیر سعدمحمدی در قامت سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت، ظهر امروز در سالن مرکزی ساختمان سمیه این وزارتخانه برگزار شد.

 

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از   بیرونیت ،  وی در این نشست با بیان آخرین وضعیت از عملکرد بخش معدن و صنایع وابسته گفت: تمام محدوده های بلوکه شده در استان های مختلف شناسایی شده است. در مرحله اول هیچ کدام از پهنه‌هایی که مربوط به افراد است یا مشکلات منابع طبیعی هستند کاری نداریم. بنابراین فقط پهنه‌های که بلوکه شده اند و مالک ندارند را از طریق برگزاری مزایده واگذار می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به مشکلات اینترنت در استان‌های کشور، واگذاری پهنه‌ها به روش مزایده صورت می‌گیرد.

سعدمحمدی گفت: آزادسازی پهنه‌های معدنی که مالک ندارند در قالب مزایده در نیمه دوم فروردین انجام خواهد شد که این کار با هماهنگی شورای معادن استان‌ها و نمایندگان مجلس صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در این طرح معادن طبقه یک و دو هم آزاد خواهد شد و هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد از طریق رقابت می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

سعدمحمدی در خصوص واردات ماشین‌آلات معدنی گفت: به زودی ماشین‌آلاتی که قبلا ثبت سفارش داده‌اند، ارز آن را خود واردکنندگان تامین کرده‌اند و ساخت داخل ندارند و در گمرک مانده‌اند، با دستور وزیر ترخیص می شوند.

وی افزود: فقط در بخش سنگ آهن ۱۶۰ میلیون تن باید تولید داشته باشیم بنابراین نیاز به ورود ماشین‌آلات خواهیم داشت و سراغ واردات ماشین‌آلاتی خواهیم رفت که ساخت داخل نداشته باشند.

سعدمحمدی گفت: امیدواریم تا پایان سال شرایط رو به رشدی خواهیم داشت و نیازمند تغییر ادبیات و مدلینگ در بخش معدن هستیم.

سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت گفت: سیستم‌های نرم‌افزاری جدیدی در بخش معدن هستیم که باید به این سمت حرکت کنیم تا طراحی معادن بر اساس این نرم افزارها انجام دهیم.

وی افزود: ارتفاع و عرض پله‌ها در معادن روباز باید تغییر کند که همین کار نیاز به ماشین آلات و سرمایه گذاری‌های جدید داریم.

سعدمحمدی گفت: در صنعت مس نیازمند کامیون های معدنی با ظرفیت بالای ۱۳۰ تن و در حدود ۲۴۰ تن هستیم که برای ورود این کامیون های بزرگ معدنی نیاز به باز طراحی معادن داریم.

وی افزود: در کل بخش معدن نیازمند ارتقای تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری، حفظ بازار صادراتی، ارتقای تولید، سرمایه‌گذاری و نوسازی معادن نیاز امروز ماست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه