عباس تابش در گردهمایی مدیران سیمانی استان فارس مطرح کرد:

منعی برای ورود سیمان به بورس کالا وجود ندارد

منعی برای ورود سیمان به بورس کالا وجود ندارد
کدخبر : 17823

جلسه‌ای با موضوع بررسی مشکلات و موانع تولید و عرضه سیمان در بازار و نیز سیاست گذاری های تعیین نرخ این محصول در سطح استان با حضور عباس تابش (رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور)، ظفر افشون (معاون استاندار فارس)، حمید رضا ایزدی( مدیر کل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس) و کارشناسان و هیات همراه ایشان به میزبانی شرکت سیمان فارس و با حضور علیرضا بستانیان مدیر عامل شرکت سیمان فارس، احمد شریفی مدیر عامل شرکت سیمان فارس نو و داوود اکبری مدیر عامل شرکت سیمان سفید نی ریز به نمایندگی از تولید کنندگان سیمان در استان فارس برگزار شد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت سیمان فارس، در این جلسه مدیران عامل کارخانجات سیمان در دفاع از حقوق تولید کنندگان سیمان ضمن ابراز نگرانی شدید از نوسانات بازار که تهیه اقلام اصلی و مواد مورد نیاز تولید را با توجه به تورم قیمت ها با مشکلات عدیده ای همراه کرده و عرصه را برای تولید هر روز تنگ تر از قبل می کند.

همچنین روند کنونی هزینه های گزافی را بر دوش واحد های تولیدی تحمیل کرده است که با ادامه این روند و عدم چاره اندیشی از سوی مسئولان چرخ تولید قطعا به مشکلات جدی برخواهد خورد.

تولیدکنندگان سیمان خواستار توجه ویژه دست اندرکاران در رفع موانع و نیز افزایش عادلانه قیمت برای حمایت از صنعتگران تا سر حد امکان شدند.

و در ادامه نیز با ارائه آمارهایی که نشانگر رشد شدید هزینه های وارده بر تولید بود به تشریح موانع جاری در این زمینه پرداختند و اگر برای تهدید های مطرح شده راهکاری اندیشه نشود شرکت های تولید کننده سیمان جهت ادامه حیات خویش ناچار به ارائه محصولات خود در بازار بورس کالا و خدمات برای فروش خواهند بود.

در ادامه نیز عباس تابش ضمن اذعان به مشکلات موجود و تایید موانع مطروحه از متولیان این صنعت خواستار بررسی و تبیین راهکارهایی جهت کنترل قیمت ها بر اساس مصوبات قانونی و رفع کمبود این فراورده و جلوگیری از رشد بی رویه قیمتها در بازار شد.

وی با بیان این نکته که همه می دانیم صنعت سیمان در مقایسه با دیگر صنایع به نسبت به دشواری های تولید از سود دهی کمتری برخورد دار است و از این لحاظ صنعتی مظلوم قلمداد می شود خاطر نشان کرد: با توجه به خط مشی این سازمان که حمایت از تولید و مصرف را دنبال میکند، امیدواریم در سیاست های قیمت گذاری و تعامل با مجمع امور صنفی صنعت سیمان با تصمیمات کارشناسانه تدابیری اتخاذ گردد که نتایج مثبت حاصل از آن همزمان ابتدا منافع تولید کننده و در ادامه رضایت مصرف کننده را شامل گردد.

تابش در ادامه افزود: با توجه به اظهارات و تشریح مشکلات و موانع تولید در صنعت سیمان منعی برای ورود تولید کنندگان این صنعت به بازار بورس کالا و خدمات وجود ندارد و کارخانجات سیمان می توانند با رعایت موازین قانونی از این بستر نیز برای فروش محصولات خود اقدام نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه