فولاد مبارکه سربلند در جهش تولید

فولاد مبارکه سربلند در جهش تولید
کدخبر : 17838

بر کسی پوشیده نیست که سال ۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و افزایش تحریم‌های آمریکا سالی سخت برای بنگاه‌های تولیدی بوده است. اما شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور که در تیررس تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، شرایط سخت‌تر بوده است.

​اوایل سال ۹۹ بود که جهادگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، در شرایط سخت کرونایی با دستیابی به رکورد تولید ۱۳۰ ذوب در ۲۴ ساعت، توانستند در شروع سال «جهش تولید» افتخار آفرینی کنند. خوشبختانه این شرکت نخستین گام خود را در آغاز سال به گونه‌ای برداشت که موفق به کسب رکورد شد.

در ادامه راه فولاد مبارکه با پستی و بلندی‌ها و ناملایمت‌های داخلی و بین‌المللی همراه شد؛ به گونه‌‍‌ای که باز هم شرکت فولاد مبارکه و شخص اول این شرکت یعنی مهندس عظیمیان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. با این وجود شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشرو در تمکین از شعار سال مقام معظم رهبری، با سربلندی امسال را با یک جهش رو به جلو و رکورد دیگر به پایان برساند. اینبار با همت بی‌انتهای جهادگران عرصه تولید، رکورد تولید روزانه ۱۳۸ ذوب در ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مداوم به ثبت رسید.

از این قبیل افتخارات برای گروه فولاد مبارکه در سال جهش تولید کم نبوده و در این بین میتوان به راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد کنسانتره شرق کشور با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون تن در فولاد سنگان، پیگیری آمادسازی طرح نورد گرم ۲، آمادسازی زیرساخت‌های طرح تحول دیجیتال،‌ پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت، تبدیل هرمزگان به قطب دوم فولاد کشور، قرار گرفتن ایران در جمع پنج کشور سازنده لیزر پرتوان در جهان، درخشش گروه فولاد مبارکه در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، اعطای تنها تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی به فولاد مبارکه، درخشش گروه فولاد مبارکه در هفتمین همایش بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی رضایتمندی و رسیدگی به شکایت مشتریان و… اشاره کرد.

بر کسی پوشیده نیست که سال ۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و افزایش تحریم‌های آمریکا سالی سخت برای بنگاه‌های تولیدی بوده است. اما شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور که در تیررس تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، شرایط سخت‌تر بوده است. این شرکت توانست سال جهش تولید را با افتخارآفرینی آغاز و با افتخارآفرینی دیگر به پایان برساند. هنگامی که جهادگران جبهه تولید با همت و تلاش مضاعف در این شرایط سخت با رکورد زنی برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند جای تقدیر و خدا قوت دارد.

یادداشت- مرتضی بلوکی- 

 


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه