• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • معدن
  • فولاد مبارکه با ایفای مسئولیت اجتماعی خود به توسعه استان و کشور یاری می رساند / طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در تامین آب پایدار صنایع بسیار موثر است

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه:

فولاد مبارکه با ایفای مسئولیت اجتماعی خود به توسعه استان و کشور یاری می رساند / طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در تامین آب پایدار صنایع بسیار موثر است

فولاد مبارکه با ایفای مسئولیت اجتماعی خود به توسعه استان و کشور یاری می رساند / طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در تامین آب پایدار صنایع بسیار موثر است
کدخبر : 17909

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان می تواند در تامین آب پایدار صنایع به ویژه شرکت فولاد مبارکه موثر باشد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایراسین  سید امیر طباطبائیان ، با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به به استانهای شرقی و مرکزی کشور اظهار داشت: خشکسالی های دهه های اخیر در فلات مرکزی و محدودیت منابع آبی و همچنین بارگذاری های موجود بر حوضه زاینده رود به همراه افزایش جمعیت مشکلات عدیده ای برای این حوضه آبریز حاصل کرده است.

وی افزود: اخیراً با حضور شهرداری ها، صنایع و برخی دستگاه ها کنسرسیوم طرح انتقال آب خلیج فارس به  استان اصفهان تشکیل شده است که شرکت فولاد مبارکه هم به عنوان مهمترین واحد صنعتی کشور سهامدار این طرح است.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: طرح مذکور منجر به تامین آب پایدار صنایع می شود و با شیرین سازی و انتقال آب به بخش های مرکزی ایران می توان به نیاز آبی صنایع پاسخ داد.

وی اضافه کرد: البته طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان هزینه های هنگفتی دارد که بر ارزش واقعی کالای آب صحه می گذارد.

طباطبائیان به چشم انداز و برنامه استراتژی شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه در راستای «شهروند-شرکتی» همواره کوشیده تا با ایفای مسئولیت اجتماعی به توسعه استان و کشور یاری برساند.

وی با اشاره به سال ۹۳ که برداشت شرکت فولاد مبارکه از زاینده رود به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده بود، گفت: با تدابیر اندیشیده شده در سالهای اخیر مصرف آب شرکت فولاد مبارکه به کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب در سال کاهش یافته است.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه تصریح  کرد: در سالهای اخیر، ۳۵ درصد از مصرف آب برداشتی شرکت فولاد مبارکه از حوضه زاینده رود کاهش یافته است و با انتقال آب از خلیج فارس برداشت آب های سطحی توسط این شرکت هم روند نزولی به خود می گیرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در پروژه های آبی استان اصفهان اقدامات مهمی انجام داده است که می توان به تامین مالی تونل و سد کوهرنگ۳ و تامین ورق های مورد نیاز طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد.

طباطبائیان به سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه در انتقال پساب شهری و تصفیه پساب صنعتی هم اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در بخش کشاورزی هم که ۹۰ درصد آب استان را در برمی گیرد با سرمایه گذاری لازم در توسعه کشت های گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت کوشید تا بتوان وضعیت ناپایدار حوضه زاینده رود را ساماندهی کرد.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه