یک تحلیلگر خطوط انتقال فولادی خبر داد :

صرفه ۳۰ درصدی هر تن ورق API نسبت به مدل مشابه خارجی

صرفه ۳۰ درصدی هر تن ورق API نسبت به مدل مشابه خارجی
کدخبر : 17933

حسام خوشبین‌فر، تحلیلگر خطوط انتقال فولادی درباره پروژه گوره جاسک گفت: از مهمترین موضوعاتی که در خصوص خط انتقال سوخت های فسیلی در کشور وجود دارد می توان به دانش فنی و کیفیت لوله های انتقال اشاره کرد.

این تحلیلگر خطوط انتقال فولادی با تاکید بر این که خوشبختانه تلاش های مهندسان داخلی در کشور منجر به پیشروی مناسبی در این پروژه شده توضیح داد: در پی این پروژه بسیاری از موانع برای صادرات میعانات و گاز پارس جنوبی رفع و به سبد صادرات انرژی کشور سنگین تر می شود. از جمله موضوعاتی که در این زمینه اهمیت دارد توان تولید ورقه های فولادی در کشور است. 

خوشبین‌فر با تاکید بر این که صنعت فولاد در سخت‌ترین شرایط تحریمی توانسته به مسیر خودش ادامه دهد، گفت: جهش تولید و اهمیت تولید در کشور نباید صرفا یک شعار باشد و نباید آن را به دید یک شعار سالانه در نظر گرفت. آن چه در طول سال های گذشته در نامگذاری ها وجود دارد این است که شعار هر سال به سال آتی باید منتقل و سیاست های جدید سال آینده نیز باید به آن ها اضافه شود. جهش تولید نیز به همین معنا است و نباید سیاست های جهش تولید در سال ۱۴۰۰ متوقف شوند، بلکه باید سیاست های جدید سال آتی به این استراتژی افزوده شود. 

وی با اشاره به توان رقابتی قابل ملاحظه تولیدکنندگان فولاد که منجر به صرفه جویی قابل توجهی می شود، گفت: بهای تمام شده هر تن ورق API که از خارج کشور وارد می‌شود تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از تولید داخلی است و با یک حساب ساده می‌توان گفت استفاده از محصول داخلی و تولید این محصول جهت خطوط لوله داخل کشور نه تنها بهای تمام شده‌ی کمتری دارد بلکه با انجام آن می‌توان از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه