تعویض سازه استراکچر فلزی کولینگ تاور به دست متخصصان شرکت فولاد خوزستان

تعویض سازه استراکچر فلزی کولینگ تاور به دست متخصصان شرکت فولاد خوزستان
کدخبر : 18012

امیر ولی پور ناظر مستقیم پروژه ساخت وتعویض استراکچر فلزی کولینگ تاور اظهار داشت؛کولینگ تاور 363 مدار باز مشترک بلوم و بیلت 1با توجه به تامین آب خنک ریخته‌گری این دو محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین آماده به کار بودن آن و کارکرد بدون لرزش و تداوم آن جهت تامین دمای مورد نیاز آب مصرفی به طور مستقیم بر تولید شمش بلوم و بیلت تاثیر گذار می‌باشد.

به گزارش رصد اقتصادی ،  امیر ولی پور ناظر مستقیم پروژه ساخت وتعویض استراکچر فلزی کولینگ تاور اظهار داشت؛کولینگ تاور 363 مدار باز مشترک بلوم و بیلت 1با توجه به تامین آب خنک ریخته‌گری این دو محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین آماده به کار بودن آن و کارکرد بدون لرزش و تداوم آن جهت تامین دمای مورد نیاز آب مصرفی به طور مستقیم بر تولید شمش بلوم و بیلت تاثیر گذار می‌باشد.

وی درادامه گفت: این کولینگ تاور دارای 2 سلول با استراکچر فلزی و ابعاد (7*10*8 ) متر و وزن تقریبی 20 تن می‌باشد و از زمان نصب و راه‌اندازی تاکنون در 2 مرحله وارد تعمیرات و بازسازی مقطعی گردیده که این تعمیرات به دلیل تداوم ریخته‌گری و نبود زمان کافی در محل انجام شده است. اما در طی 2 سال اخیر بدلیل فرسودگی ستون‌های اصلی و بادبندها، بارها باعث ایجاد توقف و تعمیرات گردیده و لرزش فن‌ها از محدوده مجاز فراتر رفته که باعث شد طی برنامه PM و چک و بازدید دوره‌ای این لرزش‌ها شناسایی و در همین راستا، ضخامت سنجی و بازرسی از استراکچر فلزی کولینگ تاور، از سوی همکاران مستقر در واحد بازرسی فنی شرکت انجام گردید و نتیجه بر آن شد که کل سازه تعویض وکولینگ تاور جدید ساخته و نصب گردد.

 وی افزود: برآورد متریال و بازبینی نقشه‌ها  و تهیه شرح عملیات و برگزاری مناقصه، پیمانکار مربوطه تعیین گردید، با توجه به اینکه در مدار بودن کولینگ تاور و نیاز به تولید مستمر حائز اهمیت بود، لذا از مدار خارج کردن کولینگ تاور با توجه به دمای بالای فصول سال در مدت زیاد امکان پذیر نبود، لذا برای اولین بار در شرکت فولاد خوزستان، اجرای پروژه به شکلی انجام پذیرفت که نیاز به کار در محل نباشد و کولینگ تاور نیز از مدار خارج نگردد و ابتدا کل سازه فلزی در مجاورت کولینگ تاور فرسوده با استفاده از نقشه‌های موجود ساخته شود، سپس به طور کامل با جرثقیل 88 تن در جای کولینگ تاور فرسوده قرار داده شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام گردید که در مدت کوتاهی با استفاده از خط جدید بای پاس در فصل سرما، بدون هیچ گونه توقفی در مدت 20 روزکولینگ تاور جدید نصب و راه اندازی گردد.

گفتی است: با انجام این پروژه مهم، توقفات ناخواسته که از پوسیدگی و لرزش‌های استراکچر فرسوده قبلی بوجود می‌آمد و تولید را تحت تاثیر قرار می‌داد از بین رفته و شاهد تداوم تولید شمش بلوم و بیلت ونیز باعث ارتقاء امنیت و تولید مستمر  این دو محصول خواهیم بود .

لازم به ذکر است با توجه به شرایط تحریم و اتکا به توان نیروهای فنی داخلی، صد درصد تولید، تهیه، ساخت و مونتاژ قطعات و متریال و نیز گالوانیزاسیون گرم توسط نیروهای متخصص داخل کشورعزیزمان صورت پذیرفته و یکی از نو آوری‌های جدید در این پروژه، ساخت و اجرای استراکچر فلزی به شکل کامل در مجاورت کولینگ تاور و نصب آن بدون توقف در کوتاهترین زمان ممکن  را می‌‎توان نام برد.

 ناظرمستقیم پروژه ساخت وتعویض استراکچرفلزی کولینگ تاور در پایان اظهار داشت: این پروژه در مدت زمان یک سال و نیم با همکاری و تلاش کارکنان فنی و متخصص در واحد تاسیسات فولاد سازی شرکت فولاد خوزستان  ساخته و نصب گردید، جا دارد از حمایت‌ها و مشاوره مدیریت واحد تاسیسات فولادسازی مهندس حسام زاده و رییس واحد جناب  ؟؟؟ رضائی و شرکت خاور صنعت جنوب به عنوان پیمانکار اجرایی واحد تشکر و قدردانی نمایم. برای همه همکاران آرزوی سلامتی و نشاط دارم و امیدوارم همه ما در جهت ارتقاء و رشد خانواده بزرگ فولاد گام‌های موثری برداشته و هر روز شاهد اتفاق های خوب باشیم

 

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه