در سال جهش تولید؛

مجتمع صنعتی اسفراین با تولید ۷۸ هزار تن قطعات فولادی، رکورد زد

مجتمع صنعتی اسفراین با تولید ۷۸ هزار تن قطعات فولادی، رکورد زد
کدخبر : 18070

معاون تولید مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت که این واحد صنعتی در سال جهش تولید ( ۹۹) با تولید ۷۸ هزار قطعات فولادی ، رکورد تولیدی خود را از بدو تاسیس ( سال ۷۰ ) تاکنون شکست.

به گزارش رصد اقتصادی ، کورش خیرخواه ظرفیت اسمی تولید ماهانه این واحد صنعتی را حدود هشت هزار تن اعلام کرد و اظهارداشت: در اسفندماه مجتمع فولاد با وجود کمبود نیروی انسانی موفق شد تا تولید ماهانه خود را به ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن برساند.

وی اضافه کرد: در مجموع در سال جهش تولید مجتمع فولاد اسفراین با  تلاش  متخصصان داخلی رکورد تولید ماهیانه و حتی سالیانه خود را در تولید محصولات فولاد آلیاژی از لحاظ وزنی و ارزش ریالی نیز جابجا کرد.

معاون مجتمع  فولاد اسفراین میزان درآمد پیش بینی این واحد را برای سال ۹۹ حدود یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت : این واحد صنعتی با رشد تولیدی خود توانست در آذرماه به بینی درآمدی  نیز برسد و سه ماهه بعدی به تولید مازاد در آمدی برسد.

این مسئول هیچ اشاره ای به درآمد مازاد این واحد صنعتی نداشت ولی با بررسی میانگین درآمدی بیش از ۸۰ میلیارد تومانی این واحد در ماهه پیش بینی می شود که این واحد صنعتی در سال گذشته حدود ۲۴۰ میلیارد تومان درآمد مازاد داشته باشد.

 وی با اشاره به افتتاح طرح ریخته گری پیوسته این مجتمع صنعتی در سال جاری  پیش بینی کرد تا  در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تولید این مجتمع به ۱۲۰ هزار تن در سال برسد.

خیرخواه اظهارداشت : در سال ۹۸ مجتمع صنعتی فولاد اسفراین حدود ۵۷ هزار تن قطعات فولادی تولید کرد که  این تولید در سال ۹۹ به ۷۸ هزار تن رشد و از رشد قابل ملاحظه ای در تولید برخوردار شده است.

معاون مجتمع صنعتی اسفراین خاطرنشان کرد که این واحد صنعتی علاوه بر نیاز داخلی موفق شده تا تولیدات مازاد خود را به کشورهای روسیه و ترکیه نیز صادر کند.

شرکت مجتمع صنعتی اسفراین در سال ۱۳۷۰ در خراسان شمالی، شهرستان اسفراین، کیلومتر ۱۲ جاده بجنورد تاسیس شد و  در سال ۱۳۷۷ واحد آهنگری، پرس و عملیات حرارتی این مجتمع راه اندازی شد و در سال ۱۳۸۴ واحد فولاد سازی مورد بهره برداری قرار گرفت و برای احداث این شرکت از دانش و فناوری شرکت هایی تولیدی نظیر GFM آلمان، بوهلر و اینتکو اتریش، اسکودا از جمهوری چک استفاده شد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را تولید می کند و امکان ساخت ۱۴۰ نوع محصولات فولادی را دارد.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد و حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه