ذخایر سنگ آهن خراسان رضوی تا ۳۰ سال دیگر پاسخگوی نیاز است

ذخایر سنگ آهن خراسان رضوی تا ۳۰ سال دیگر پاسخگوی نیاز است
کدخبر : 18210

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس میزان اکتشافات، طرحهای تولیدی و مصارف کنونی ذخایر سنگ آهن استان حداقل تا ۳۰ سال آینده پاسخگوی نیاز است.

به گزارش  رصد اقتصادی، محمد توکلی گفت: کل ذخایر سنگ آهن کشور سه میلیارد تن است که نیمی از آن معادل ۱.۵ میلیارد تن در خراسان رضوی وجود دارد و از این میزان حدود ۱.۲ میلیارد تن اکتشاف شده است.

وی اضافه کرد: معادن سنگ آهن در شهرستانهای خواف، تایباد، گناباد و بردسکن خراسان رضوی وجود دارد و زنجیره تولید فولاد در طرحهای تولیدی از استخراج معدن تا تولید کنسانتره و گندله و فولاد در داخل استان و ارسال آن برای تولید فولاد در خارج از استان تکمیل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زنجیره تولید فولاد در طرحهای شرکت اپال پارسیان شهرستان سبزوار، شرکت فولاد سنگان و شرکت توسعه فراگیر سناباد در خواف تکمیل شده است.

توکلی افزود: ۷.۵ میلیون تن طرح تولید کنسانتره در شرکتهای اپال پارسیان، فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه در حال اجراست که آماده بهره برداری خواهد شد.

خراسان رضوی در بخش سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد به دنبال رسیدن به هدف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در خراسان رضوی و تبدیل این منطقه به قطب سوم فولادسازی است و برای رسیدن به اهداف مزبور ۱۱ واحد تولید کنسانتره با ظرفیت اسمی تولید ۲۲.۲ میلیون تن در سال، ۱۰ واحد تولید گندله با ظرفیت اسمی ۲۵.۴ میلیون تن در سال، ۱۰ واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی ۹.۴ میلیون تن در سال، ۹ واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت اسمی ۷.۷۲ میلیون تن در سال و ۶ واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی ۳.۷ میلیون تن در سال در خراسان رضوی اجرا شده است.

​منبع: ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه