معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه :

شکستن رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در فولاد مبارکه/ تلاش برای دستیابی به رکورد تولید 7.2 میلیون تن تختال در سال جاری

شکستن رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در فولاد مبارکه/ تلاش برای دستیابی به رکورد تولید 7.2 میلیون تن تختال در سال جاری
کدخبر : 18302

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: ثبت رکورد جدید تولید 25 هزار و 125 تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن سازی یکی از برنامه‌های فولاد مبارکه در راستای دستیابی به هدف تولید 7.2 میلیون تن تختال در سال 1400 است.

به گزارش رصد اقتصادی ، عباس اکبری محمدی اظهار کرد: در بخش آهن سازی فولاد مبارکه دو واحد احیا مسقتیم یک و دو (شهید خرازی) وجود دارد. در تاریخ دوازدهم فروردین ماه سال جاری هم واحد شماره دو موفق به ثبت رکورد جدید 9 هزار و 50 تن  شده و هم در مجموع، تولید دو واحد با 25 هزار و 125 تن در روز رکورد 24 هزار و 782 تن تولید روزانه این واحد که در 22 فروردین 99 به ثبت رسیده بود، شکسته شد.

وی با بیان اینکه آهن اسفنجی اصلی ترین ماده اولیه فولادسازی است، گفت: عمده آهن اسفنجی مورد نیاز فولاد مبارکه در داخلی این مجموعه و در واحدهای احیا مستقیم یک و دو تولید می شود و بخشی از آن نیز به دلیل کمبود ظرفیت تولید، از خارج از مجموعه خریداری می گردد.

وی افزود: آهن اسفنجی تولید شده در مجموعه فولاد مبارکه به دلیل متالیزاسیون (درصد فلزی بودن آهن اسفنجی) و مقدار ریزانه کیفیت بالایی دارد. بدیهی است هرچه میزان تولید بالایی در این بخش داشته باشیم، تولید بیشتر و باکیفیت‌تری در بخش تختال خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه تولید 7.2 میلیون تختال در سال 1400، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها برای دستیابی به این هدف، دستیابی به حداکثر تولید داخلی باکیفیت در واحدهای پایین دستی به ویژه گندله سازی و احیا مستقیم است. تمام تمهیدایات دیده شده از نظر تعمیرات و تامین مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم به همراه انگیزه بالای پرسنل فولاد مبارکه برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده آماده است.

اکبری محمدی با بیان اینکه معمولا فروردین ماه به دلیل آماده بودن تجهیزات، واحدها در حداکثر ظرفیت تولید قرار دارند، گفت: به همین دلیل امکان ثبت رکوردهای تولید بیشتر از سایر زمان‌ها وجود دارد. امیدواریم این رکوردهای تولید روزانه مقدمه‌ای برای ثبت  رکورد جدید تولید ماهانه واحدها باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه