معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد؛

رشد۲۳درصدی اشتغال صنعتی و بهره برداری از 6500 واحد صنعتی/ ضرورت حمایت سه ساله از صنایع نوپا

رشد۲۳درصدی اشتغال صنعتی و بهره برداری از 6500 واحد صنعتی/ ضرورت حمایت سه ساله از صنایع نوپا
کدخبر : 18324

معاون ‌امور صنایع وزارت صمت با تشریح سیاست های اجرایی وزارتخانه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام کرد: در سال گذشته 6 هزارو 500واحد صنعتی وارد مدار تولید شده و بیش از 1500واحد صنعتی راکد مجدد راه اندازی شده اند.

 

به گزارش رصد اقتصادی، مهدی صادقی نیارکی در اولین نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع گفت: بخش صنعتی کشور در سال گذشته نوسات بسیاری را پشت سر گذاشت و به رغم همه تلاطم ها،صنعتگران ایستادگی کرده وشاهد تعطیلی واحدهای صنعتی نبودیم وموفق شدیم 1500واحد تولیدی متوقف را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با مرور شاخص های صنعتی کشور، به رشد 40 درصدی جوازهای تاسیس در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: تعداد جوازهای تاسیس در سال 99به بیش از 36 هزار فقره افزایش یافته است و این نشان از ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بخش مولد کشوردارد.

وی همچنین از رشد 23درصدی اشتغال صنعتی در کشور خبرداد و افزود: در سال گذشته حدود 6 هزار و 500واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که این میزان برای بیش از 121هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی همچنین از رشد 85 درصدی واگذاری اراضی صنعتی به متقاضیان خبرداد وگفت: در سال گذشته بیش از 4هزارو 500هکتار اراضی صنعتی جهت سرمایه گذاری در بخش تولیدی به متقاضیان واگذار شده است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری تصریح کرد:در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به بخش تولید اختصاص یافته است،جهت‌گیری همه ارکان حاکمیت و دستگاههای اجرایی باید به سمت حمایت از فعالین صنعتی و معدنی کشور با دو رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی باشد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر لزوم تدوین شاخص های کمی برای تحقق اقدامات دستگاه ها ونهادها در تحقق منویات مقام معظم رهبری افزود: همه ارکان نظام برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باید با اتخاذ سیاست های حمایتی و کاهش بروکراسی مسیر را برای صنعتگران هموار نمایند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در شرایط کنونی برای تسریع در تسهیل فرآیند توسعه بخش صنعتی کشور ، می توان کار مطالعاتی و پژوهشی در سطح کلان کشور صورت گیرد تا باشناسایی قواعد و مقررارتی که مانع توسعه بخش مولد تلقی می شود، فضای کسب وکار برای صاحبان صنایع بهبود یابد.

وی حمایت از توسعه ساخت داخل در صنایع راهبردی را از جمله سیاست های حمایتی وپشتیبانی از بخش تولید برشمرد و گفت: برای صنایعی که به تازگی در کشور داخلی سازی شده اند باید تمهیداتی در نظر گرفته شود و یک دوره حداقل سه ساله مورد حمایت کامل قرار گیرند و با اعمال محدودیت های وارداتی ، بستر را برای تقویت وتوانمند سازی این صنایع طی سه سال فراهم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان اشاره ای به فضای پیرامونی وبین الملل داشت وخاطر نشان کرد: فضای صنعتی کشور باید بدور از تلاطم ها در فضایی امن به حیات خود ادامه بدهد و در هرشرایطی حمایت و صیانت از صنایعی که داخلی سازی شده اند وجزء صعت نوپا محسوب می شود، در اولویت همه ارکان حاکمیت و دولت قرار گیرد.

منبع: شاتا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه