جعفری در نشست با معاون امور صنایع وزارت صمت و مدیران ارشد شرکت های بزرگ عنوان کرد:

محورهای حمایت بخش معدن از هپکو و تامین ماشین آلات معدنی

محورهای حمایت بخش معدن از هپکو و تامین ماشین آلات معدنی
کدخبر : 18360

وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، محورهای حمایت از هپکو را در راستای تامین ماشین آلات معدنی مورد نیاز این بخش، مطرح کرد.

به گزارش رصد اقتصادی ، وجیه الله جعفری امروز در نشستی با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن، مدیران ارشد شرکت های ملی صنایع مس، گل گهر و چادرملو و نیز مدیرعامل شرکت هپکو، محورهای حمایت بخش معدن از این شرکت را عنوان کرد.

طی این نشست مشکلات پیش رو در تامین ماشین آلات معدنی و نیز راهکارها و برنامه های تامین ماشین آلات توسط هپکو به منظور حمایت از این شرکت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. جعفری در این نشست گفت: تامین ماشین آلات بخش معدن، حمایت از شرکت هپکو، بازسازی ماشین آلات معدنی شرکت های بزرگ همچون گل گهر و چادرملو و بررسی برنامه هپکو برای تولید و واردات ماشین آلات معدنی، از محورهای حمایتی بخش معدن از شرکت هپکو است.

وی افزود: همچنین اعلام نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران برای خرید برخی ماشین آلات معدنی به هپکو و نیز پیشنهاد انجام نیاز سنجی خانه معدن ایران از معادن کوچک و متوسط در راستای تامین ماشین آلات مورد نیاز آنها و نیز حمایت از هپکو از دیگر دستاوردهای این نشست است.

در این دیدار، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر احیای شرکت هپکو توسط بخش معدن خاطر نشان کرد: سال گذشته 1200 میلیارد تومان از بدهی های این شرکت به صورت تهاتر انجام شد که این اقدام، هپکو را در آستانه شروعی مجدد قرار داده است. وی ادامه داد: همچنین 53 درصد از سهام شرکت هپکو به سازمان تامین اجتماعی و نیز 7 درصد نیز به بانک های تجارت، صادرات و ملت واگذار شد.

علی محمد رفیعی مدیر عامل هپکو نیز به تشریح برنامه ها و خدمات پس از فروش این شرکت برای تامین نیازهای بخش معدن در تامین ماشین آلات و تجهیزات پرداخت.

همچنین سعدمحمدی ضمن بررسی مشکلات موجود و استانداردهای مورد نیاز ماشین آلات معدنی، گفت: شرکت ملی صنایع مس با انجام سفارش خرید ماشین آلات، از "هپکو" حمایت خواهد کرد.

محمدرضا بهرامن نیز ضمن بررسی برخی مشکلات در تامین ماشین آلات معدنی گفت: به منظور تامین نیاز معادن کوچک و متوسط و حمایت از هپکو، نیازسنجی معادن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

 

 روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه