افزایش تولید و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

افزایش تولید و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس
کدخبر : 18462

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش تولید و ارزش صادرات محصولات تولیدی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، «حسن خلج طهرانی» منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس را دارای مزایای متعدد اقتصادی برای تولیدکنندگان دانست و افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل در امر تولید و صادرات توانستیم علی‌رغم تمام فشارهای خارجی به‌تبع اعمال تحریم‌های ظالمانه، شاهد جهش در تولید و صادرات باشیم.

وی با اشاره به این‌که میزان تولید محصولات در سال ۱۳۹۸، ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۱۰ تن بوده است، افزود: با همت و کار شبانه‌روزی تمام کارکنان شاغل در این منطقه این رقم در سال ۱۳۹۹ به هفت میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ تن رسید که رشدی نزدیک به ۱۵ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش ارزش صادرات محصولات در این منطقه عظیم اقتصادی نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارزش صادرات ما در سال ۱۳۹۹ قریب به یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون دلار بود که در این بخش نیز شاهد رشدی ۷۰ میلیون دلاری را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری نیز تمام ارکان مدیریتی در راستای جذب سرمایه‌گذار جدید و بهبود زیرساخت‌های منطقه تمام تلاش خود را خواهند کرد، افزود: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در بازتعریف تسهیلات کلان سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بخش زمین، انرژی و تعرفه‌های گمرکی است که با توسعه آن، ظرفیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد و وظیفه‌ی ما ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران است.

خلج طهرانی در پایان به وضعیت ویژه‌ی کشور در مواجهه با موج چهارم شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از تمام همکارانم که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع ویروس کرونا همچنان در حال کار جهادی هستند، کمال تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم مأموریت سنگینی را که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرآیند تولید بر دوش داریم به‌خوبی انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه