طاهری در گفتگو با رصد اقتصادی:

بهتر است مازاد مواد خام تولید فولاد صادر شود

بهتر است مازاد مواد خام تولید فولاد صادر شود
کدخبر : 18748

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: : میزان تولیدات محصولات فولادی در کشور بیش از نیاز داخلی است؛ بنابراین بهتر است که مازاد مواد خام مورد نیاز تولید فولاد به خارج از کشور صادر شود.

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی رصد اقتصادی درباره نقش صنعت فولاد در پیشبرد شعار سال اظهار داشت: کشورمان در حوزه صنایع فولادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد که هم نیاز داخل را تأمین می‌کند و هم بخش عمده‌ای از تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود و جزء منابع درآمدی کمک ارزی محسوب می‌شوند.

وی افزود: الحمدالله صنایع فولادی توانسته‌اند روی پای خود بایستند و اگر خیلی برای این صنایع مانع‌زایی نشود، خودشان می‌توانند به فعالیتشان به خوبی ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این مطلب که در سال 1400 باید مشاغل فولادی تولیدات و صادراتشان را افزایش دهند، مشکلات جاری در صنایع فولادی را نام برد و گفت: بخش‌هایی در صادرات، بخش‌های پایین‌دستی و انتهای زنجیره فولاد موانعی وجود دارد که دولت می‌تواند به اینها کمک کند.

طاهری خاطرنشان کرد: شعار سال بیشتر متوجه مسئولان است؛ یعنی مسئولان باید مانع‌زدایی و پشتیبانی کنند. بنابراین مسئولان باید موانع پیش روی تولیدکنندگان فولاد مانند صادرات مواد خام را رفع کنند؛ زیرا صادرات سود بیشتری عاید تولیدکنندگان می‌کنند تا اینکه فقط فروش داخلی داشته باشند.

وی گفت: میزان تولیدات محصولات فولادی در کشور بیش از نیاز داخلی است؛ بنابراین بهتر است که مازاد مواد خام مورد نیاز تولید فولاد به خارج از کشور صادر شود؛ بنابراین کشورهای دیگر هم علاقه دارند تا مواد فولادی خام را خریداری کنند تا اینکه فولاد آماده تحویل آنها دهیم.

 

سمیرا عسگری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه