کمک ایمیدرو به صرفه جویی ارزی

کمک ایمیدرو به صرفه جویی ارزی
کدخبر : 18781

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی اعلام کرد: طی سال ۹۹ حدود ۶۱۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی قطعی ناشی از بومی‌سازی در شرکت‌های تابعه و وابسته ایمیدرو محقق شد.

به گزارش رصد اقتصادی ، حسن یونسیان با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه صرفه جویی ارزی از مهم‌ترین شاخص‌های بومی‌سازی است، اظهارکرد: این سازمان در سال ۹۹ برای نخستین بار، هدفگذاری کمّی حدود ۹۱۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی را به شرکت‌های تابعه و وابسته ابلاغ و برنامه‌های پیشنهادی دریافت کرد.

وی ادامه داد: از این میزان هدفگذاری، ۵۰۹ میلیون دلار آن مربوط به بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات و ۴۹۱ میلیون دلار نیز در طرح‌های جاری شرکت‌ها از طریق استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور بود.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی خاطرنشان کرد: به رغم بومی‌سازی قطعی حدود ۶۱۸ میلیون دلار در بخش قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات، اما پیش‌بینی می‌شود در صورت محاسبه صرفه جویی‌های ارزی حاصل از توانمندی‌های طرح‌های جاری شرکت ها، این رقم در سال ۹۹ به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برسد.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های داخلی، علاوه بر موفقیت در بخش کمی بومی سازی، در بخش کیفی‌سازی نیز به دستاوردهای مطلوبی رسیده و حرکت به سمت طراحی، مهندسی و کسب دانش فنی ساخت را آغاز کرده‌اند. بدون شک، این مسیر، آینده مطلوبی را برای توسعه صنایع معدنی کشور به‌دست مهندسان ایرانی رقم خواهد زد.

 

 

منبع: ایمیدرو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه