در مجمع فوق العاده سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح شد:

رشد 14.4 برابری سود (ومعادن) طی عملکرد 9 ماهه

رشد 14.4 برابری سود (ومعادن) طی عملکرد 9 ماهه
کدخبر : 18798

مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صبح روز سه شنبه 31 فروردین با حضور حدود 78 درصدی سهامداران این شرکت به منظور افزایش سرمایه حدود 53 درصدی برگزار گردید.

 

به گزارش رصد اقتصادی: در این مجمع فوق العاده افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 54.900 میلیارد ریال به 84.000 میلیارد ریال به تصویب اکثریت سهامداران رسید.

دکتر الستی مدیرعامل (ومعادن) طی گزارش مختصر خود از عملکرد شرکت از رشد 145 درصدی ارزش بازار این مجموعه طی سال 99 خبرداد. وی افزود: گزارش حسابرسی عملکرد 9 ماهه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (به جز صورت های مالی تلفیقی) سود خالص سال 99 را با افزایشی حدود 14.4 برابری نشان می دهد. سود هر سهم عملکرد 9 ماهه حسابرسی شده شرکت علیرغم افزایش سرمایه ای که از 4030 میلیارد به 5490 میلیارد تومان داشتیم 10.4 برابر شده است.

ارزش پرتفوی سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی تا پایان سال 99 به میزان 17.7 و در مجموع شرکتها بورسی و غیربورسی 14.1 برابر رشد را نشان میدهد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه به برخی کارهای انجام شده طی ماههای اخیر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شرکت پرتو تابان را برای خرید  فروش و بازارگردانی سهام در بازار سرمایه ایجاد کردیم که در حال حاضر پرتفویی به ارزش 1350 میلیارد تومان دارد.

همچنین اولین شرکت پروژه محور را با نام تجلی توسعه معادن و فلزات راه اندازی کردیم و مقدمات ورود این شرکت به فرابورس فراهم شده است. تجلی در حال حاضر 6 پروژه بزرگ را در دست اجرا دارد. در همه این پروژه ها استارت کار زده شده اعم از گندله و کنسانتره و سایر پروژه های ریلی و فولادی و... و قراردادها بسته شده یا در مرحله فراخوان و برگزاری مناقصه هستند.

بعنوان نمونه پروژه کنسانتره 2.5 میلیون تنی خراسان علیرغم اینکه از سال 93 بلاتکلیف بود با پیگیری های انجام شده توسط همکاران ما و صندوق عشایر قرارداد مجدد منعقد، ضمانتنامه های لازم اخذ شده و دو پیمانکار اصلی کار را شروع کرده اند و سایر پروژه ها نظیر گندله کردستان و شرکت حمل و نقل ریلی و پروژه 600 هزارتنی  فولاد سازی در یزد و پروژه کلاف یزد و یک پروژه یک میلیون تنی در محدوده استان یزد که همه اجرایی شده یا در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات برای مشارکت در پروژه های سایر شرکتهای هم خانواده اعلام آمادگی کرده است. در آینده نزدیک پذیره نویسی این شرکت در بورس شروع می شود تا منابع لازم برای پیشبرد و توسعه آن فراهم شود.

دکتر الستی همچنین گفت: در مجموعه خود ومعادن در قالب چندشرکتی که سهام غالب آن متعلق به مجموعه است نیز چند کار ارزشمند در حال انجام است. به عنوان مثال مجوز پروژه کنسانتره 1.2 میلیون تنی صبانور اخذ شد. مجوز تولید 5000 تنی سرب و روی نهبندان کرمان هم صادر شده است. 

خبر خوب دیگر اینکه پیرو هماهنگی و کمک استاندار محترم کردستان و سایر مدیران محترم محلی تمام پهنه های بیجار و قروه هم به فولاد کردستان واگذار شد که ما از طریق صبانور در آنجا مشارکت داریم. 

اتفاق خوب دیگری که اخیرا رقم خورد، صادر شدن موافقت اصولی صندوق بازارگردان هلدینگ است که به زودی این کار هم اجرایی شده و بازارگردانی سهام از طریق خود مجموعه انجام میشود و قدم بسیار خوبی در حمایت از سهام هلدینگ با این کار برداشته می شود.

مورد قابل ذکر دیگر اینکه سند تک برگ 24 هکتار زمین متعلق به شرکت در استان البرز (زمین های سابق ذوب آهن)  اخذ شد و در این زمینه آماده مشارکت هستیم. با بانک مسکن هماهنگی هایی انجام شده که در حال بررسی است تا یک شهرک با همکاری سرمایه گذاری ساختمان بانک مسکن در آن زمینها احداث شود و این کار هم ان شاءالله حرکت بسیار مفیدی برای به جریان انداختن سرمایه های راکد شرکت محسوب می شود. 

مدیرعامل (ومعادن) در مورد شرکت کک طبس نیز توضیح داد:  با هماهنگی های خوبی که با ذوب آهن داشتیم خوشبختانه این امکان فراهم شد که علاوه بر دوباطری قبلی دو باطری دیگر را روشن کنیم و پروسه تولید در آنها شروع شود تا در آینده نزدیک ان شاءالله بتوانیم تمام 6 باطری موجود در کارخانه را روشن کنیم و وضعیت سودآوری شرکت کک طبس را بهبود بخشیم.

وی در مورد دو شرکت کاتالیست ایرانیان و شهید قندی نیز گفت: کاتالیست در گذشته در مورد فروش محصولات خود مشکلاتی داشت که خوشبختانه چند قرارداد با گل گهر بخصوص شرکت توسعه آهن و فولاد در حال انعقاد است و به زودی شاهد رشد بسیار خوبی در این شرکت نیز خواهیم بود. همچنان که در ماههای اخیر در شهید قندی هم شاهد تحولات خوبی بوده ایم و طرح ها و برنامه های موثری در این شرکت نیز در حال انجام است که در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

 

در بیست و یکمین مجمع افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه 53 درصدی از مبلغ 5490 میلیاردتومان به 8400 میلیارد تومان موافقت کردند. 83 درصد از این مبلغ از محل مطالبات و آورده نقدی و 17 درصد از محل سود انباشته تأمین خواهد شد.

این افزایش سرمایه به منظور حفظ سهم هلدینگ در شرکتهای سرمایه پذیر و شرکت در افزایش سرمایه آنها جهت اجرای طرح های توسعه آنان صورت گرفته است. 

این شرکتها عبارتند از : 

گل گهر، ارفع، چادرملو، شرق فولاد خراسان، فولاد توس، همراه (جاده، ریل، دریا) ، پرتو تابان معادن و فلزات، سرمد ابرکوه، پامیدکو و توسعه آهن و فولاد گل گهر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه