رپرتاژ اگهی /

عرضه انواع لوله فولادی در آراد آهن

عرضه انواع لوله فولادی در آراد آهن
کدخبر : 19042

لوله های فولادی از جمله مقاطع فولادی هستند که می توان ادعا کرد بدون وجود آنها زندگی در دنیای امروزی غیر ممکن است. دلیل این ادعا این است که مهمترین کاری که این لوله ها انجام می دهند انتقال سیالاتی مانند آب و گاز است که زندگی ما به وجود آنها وابسته است.

علاوه بر این صنایع بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایع شیمیایی وابستگی شدیدی به انواع لوله های فولادی دارند. صنایع نظامی نیز از مشتریان ثابت لوله های فولادی هستند که البته لوله های با کیفیت بسیار بالا در این صنایع کاربرد دارند. به منظور اینکه مصرف کننده بتواند با توجه به نیازهای خود، لوله ی مورد نیاز خود را تامین نماید، یک سری استانداردها برای این لوله ها تعریف شده است. معمولا در این استانداردها عواملی مانند خواص فیزیکی و مکانیکی، ترکیب شیمیایی، روش های ساخت لوله، آزمایش های انجام شده ذکر می شود. در واقع این استاندارد برای ایجاد ارتباط راحتتر و زبان مشترک بین تولید کننده، تجهیزات مورد نیاز و مصرف کننده به وجود آمده اند. در ادامه به معرفی انواع لوله فولادی در آراد آهن می پردازیم.

انواع لوله های فولادی از نظر کیفیت ساخت

لوله های فولادی از نظر کیفیت ساخت به طور کلی به دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم می شود البته نوعی لوله فولادی با نام لوله درز مخفی نیز وجود دارد که در اصل جزء لوله های درز دار محسوب می شود اما با انجام عملیاتی درز آن پنهان شده است. در فرایند تولید لوله های درز دار از تکنولوژی جوش القایی و از ورق فولادی به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. روال کار به این صورت است که ورق فولادی را به صورت نوارهایی با طول و پهنای معینی برش زده سپس با استفاده از دستگاه های فرمینگ ورق را طوری شکل می دهند تا به صورت لوله دربیاید سپس دو لبه ی ورق را به هم می رسانند و جوش می دهند.

برای تولید لوله های بدون درز از مقاطع فولادی مانند شمش استفاده می شود. در این روش ابتدا شمش برش داده شده و گرمادهی می شود و با انجام عملیاتی سطح مقطع مربعی به سطح مقطع دایره تبدیل می شود. سپس با استفاده از سمبه حفره ای سر تاسری درون میله ی سرخ شده بوجود می آورند تا لوله بدون درز بدست آید. در ادامه به بررسی انواع لوله های درز دار و بدون درز و کاربرد آنها می پردازیم.

لوله داربستی:

لوله داربستی در اصل نوعی لوله درزدار است البته بنا به شریط ممکن است است در مواردی از لوله های بدون درز به عنوان لوله داربستی استفاده شود. برای تولید این نوع لوله عمدتاً از ورق سیاه با استاندار ST37 استفاده می شود.

تفاوت لوله داربستی با انواع دیگر لوله درز دار از مرحله جوشکاری به بعد نمایان می شود. به این صورت که لوله داربستی پس از تولید تحت آزمایش های مکانیکی قرار گرفته تا استحکام آن در برابر فشار و کشش بررسی شود و انجام آزمایش های هیدرواستاتیکی که مربوط به مقاومت لوله در برابر نشت مایعات و گازها می شود برای لوله داربستی اهمیتی ندارد چرا که قرار نیست از لوله داربستی برای انتقال سیالات استفاده شود. برای بستن داربست از لوله های داربستی با ضخامت 2، 2.5، 3 و 4 استفاده می شود. برای بستن پایه ی داربست از لوله های با ضخامت بالا استفاده می شود چون استحکام و پایداری داربست را افزایش می دهند. با افزایش ارتفاع داربست، به دو دلیل از لوله های با ضخامت کمتری استفاده می شود. اول اینکه به دلیل سبک بودن، داربست سریعتر و راحت تر اجرا می شود و دوم اینکه وزن داربست کاهش یافته و احتمال زیرش و خراب شدن آن کاهش می یابد. جهت مشاهده لیست قیمت لوله داربستی به سایت اینترنتی آراد آهن مراجعه کنید.

لوله مانیسمان:

لوله مانیسمان در دسته ی لوله های بدون درز قرار می گیرد. فناوری تولید لوله مانیسمان در سال 1886 توسط فردی به نام مانیسمان و همکارش در آلمان به وجود آمد. از اولین کاربردهای لوله مانیسمان استفاده در حفاری و اکتشافات نفت و گاز بوده است. یکی از مشهور ترین انواع لوله های مانیسمان مشهور به آتش خور است، که بیشتر برای انتقال نفت و گاز استفاده می شود. لوله مانیسمان اتشخور به علت اینکه هزینه اجرای پروژهای انتقال نفت و گاز را کاهش می دهند در این بخش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های مانیسمان از جنس استیل و کربن و فولاد تهیه می شود و سایز های اعلام شده برای آن 10، 20، 40، 80 و 160 است. پر مصرف ترین لوله مانیسمان در ایران رده 40 و رده 80 آن است. لوله مانیسمان با قیمت مناسب در بازرگانی آراد آهن به فروش می رسد. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان آن می توانید به سایت اینترنتی آراد آهن مراجعه کنید.

لوله گازی:

لوله گازی به دو دسته لوله گازی روکار و لوله گازی توکار تقسیم می شود. با توجه به توسعه شبکه گازرسانی در کشور استفاده از لوله گازی به شدت افزایش یافته است. وجود نقص در لوله گازی می تواند منجر به نشت گاز و خسارت های جبران ناپذیری شود لذا تولید کنندگان این نوع لوله تمام تلاش خود را برای ارتقا کیفیت به کار می گیرند. از جمله مهم ترین تولید کنندگان لوله گازی در ایران کارخانه سپاهان و کارخانه سپنتا هستند. جالب است بدانید که لوله های گازی تولید شده در ایران بیشتر از نوع درزدار هستند که جایگزین لوله های بدون درز شده اند با این تفاوت که نسبت به سایر انواع لوله درز دار کیفیت بسیار بالاتری دارند چون باید در برابر نشت گاز ایمنی بالایی داشته باشند. مثلا لوله گازی سپاهان با استاندارد بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 تولید می شود. لوله گازی سپنتا یکی از پرفروش ترین و معتبرترین انواع لوله های گازی تولید شده در ایران است که جهت انتقال سیالات گازی در مناطق مسکونی و کارخانجات صنعتی به کار گرفته می شود. جهت اطلاع از قیمت لوله گازی می توانید به کانال تلگرام و سایت اینترنتی آراد آهن مراجعه کرده و برای خرید از طریق شماره تماس 34055-031 با کارشناسان تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

لوله مبلی:

لوله مبلی نوعی لوله درز دار است که به علت ضخامت کمی که دارد بسیار سبک بوده و به همین علت به لوله سبک نیز معروف است. برای ساخت لوله مبلی از ورق روغنی با ضخامت 0.4 الی 1.5 میلیمتر استفاده می شود. لوله های مبلی علیرغم ضخامت کمی که دارند ولی استحکام بالایی دارند چون برای ساخت آنها از ورق روغنی استفاده می شود. لوله مبلی یکی از پرکاربردترین محصولات بازار لوله و پروفیل است که استفاده گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، مبلمان و صندلی، اگزوز، کانکس و کانتینر، دوچرخه سازی، لوازم خانگی و … دارد.

از مهمترین ویژگی‌های لوله مبلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱-دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت
۲-جوش پذیری
۳-فرم پذیری عالی در فرآیندهای خم کاری و کشش
۴-کیفیت سطحی مطلوب
۵-قابلیت آبکاری
۶-قابلیت کشش سرد

قیمت لوله مبلی در واحد وزن کمی از لوله های سنگین که از ورق سیاه با ضخامت 2 میلیمتر به بالا تولید می شوند بالاتر است ولی به دلیل ضخامت و وزن پایین‌تر، در بسیاری از صنایع که ضخامت‌های پایین‌تر لوله مورد نیاز است، کاربرد لوله‌ سبک یا مبلی از نظر هزینه به صرفه تر است. لوله مبلی نیز یکی دیگر از انواع لوله موجود در سبد محصولات فولادی آراد آهن است که شما می توانید با تماس با کارشناسان فروش بخش لوله بازرگانی آراد آهن پس از گرفتن تاییدیه قیمت سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

لوله درز مخفی

لوله درز مخفی در اصل نوعی لوله درزدار است که قسمت جوش خورده شده را تحت عملیات کشش گرم قرار می دهند تا درز از بین برود. گاهی در تولید لوله درز مخفی، درز طولی لوله را با استفاده از فرز از بین می برند که این کار بیش تر از لحاظ زیبایی و تمیز شدن کار ارزش دارد. برای این که تشخیص دهید لوله درز مخفی است یا نه می توانید سطح داخلی آن را بررسی کنید. خط جوش لوله های درز مخفی از داخل آن ها نمایان است و به راحتی می توان آن را تشخیص داد. این لوله ها به دلیل این که تحت عملیات کشش گرم قرار می گیرند مقداری از مقاومت خود را از دست می دهند در واقع از این لوله ها نمی توان به عنوان لوله فشار قوی استفاده کرد. معمولا قیمت لوله درز مخفی در مراجع معتبر به صورت روزانه بیان می شود و دلیل آن را می توان تغییراتی که در قیمت مواد اولیه به وجود می آید دانست.

لوله گالوانیزه

نوعی که لوله که پوششی از فلز روی بر سطح آن وجود داشته باشد را لوله گالوانیزه می نامند. لوله گالوانیزه می تواند دارای درز یا بدون درز باشد. ویژگی برجسته لوله گالوانیزه نسبت به سایر انواع لوله همان پوشش گالوانیزه ای است که روی سطح آن وجود دارد که باعث افزایش مقاومت لوله نسبت به رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی می شود. برای تولید لوله گالوانیزه از دو روش کلی استفاده می کنند. روش اول اینست که از ورق گالوانیزه استفاده کنند و با استفاده از دستگاه های فرمینگ و جوش القایی ورق گالوانیزه را به لوله گالوانیزه تبدیل کنند. روش دوم این است که لوله های تولید شده با ورق سیاه را به حوضچه هایی که از فلز روی مذاب پر شده است وارد کرده تا سطح بیرونی و درونی آن گالوانیزه شود. یکی از مهمترین موارد کاربرد لوله گالوانیزه استفاده در کشاورزی و گلخانه های صنعتی است که به لوله گلخانه ای مشهور است. بازرگانی آراد آهن یکی از مراجع عرضه کننده لوله گالوانیزه با قیمت مناسب می باشد و شما می توانید جهت خرید انواع لوله گالوانیزه با 34055-031 تماس حاصل فرمایید.

لوله جدار چاه

انواع لوله جدار چاه را بر اساس ضخامت و قطری که دارند می توان در گروه های مختلف دسته بندی کرد. قطر این لوله ها با توجه به سفارش مشتری و اندازه دهانه چاه ها می تواند متغیر باشد. از جمله مهم ترین کاربرد این لوله ها می توان گفت که باعث پایین آمدن هزینه های مربوط به چاه ها می شوند. برای مثال می توان گفت هزینه لایروبی چاه ها و یا تغییر دادن محل چاه ها را در حد قابل قبولی کاهش می دهند. در موارد دیگر می توان گفت لوله های جدار چاه به دلیل شکل ظاهری و شیار هایی که دارند مانع از انسداد چاه ها می شوند. از دیگر کاربرد های اصلی این نوع لوله ها می توان به این موضوع اشاره کرد که لوله های جدار چاه باعث افزایش طول عمر مفید چاه ها می شوند و در نتیجه می توانند از لحاظ اقتصادی هم به صرفه باشند. دلیل دیگری که از این لوله ها در چاه ها استفاده می کنند را می توان جلوگیری از به وجود آمدن جریان های آشفته دانست که در چاه ها ایجاد می شوند. این جریان های آشفته با ضربه هایی که به دیواره ی چاه وارد می کنند باعث خرابی و فروریختن چاه می شوند. در نتیجه کاربرد لوله جدار چاه در این مورد این است که، با جلوگیری از این برخورد ها مانع از فروریختن چاه می شوند. ممکن است در چاه ها از ابزاری مانند لوله مغزی یا هر ابزار دیگری استفاده کنند که در این صورت حفظ و نگهداری این ابزار ها به عهده لوله جدار چاه است. از طرفی این لوله ها از ورود دانه هایی مانند خاک و شن از درون مخزن به درون چاه جلوگیری می کنند و مانع از آلودگی آب چاه می شوند.

 

لوله اسپیرال

تولید لوله اسپیرال در کارخانه های مختلف با توجه به نیاز و مصرفی که وجود دارد، به روش های مختلف انجام می گیرد. در خط تولید برای ساخت این لوله ها می توان از روش O / U استفاده کرد. در این روش ابتدا ورق ها را به شکل U و سپس به شکل O در می آورند. روش دیگر در تولید لوله اسپیرال خمش غلتکی یا همان نورد هرمی است که در این روش صفحات با استفاده از غلتک، انحنای مناسب را به دست می آورند و سپس درز آن جوش می خورد. روش 2C را می توان از روش های دیگر در این مورد دانست که در آن دو قسمت لوله که قبلا به شکل C در آمده اند با استفاده از جوش روی هم قرار می گیرند. روش دیگری که می توان به آن اشاره کرد روش شکل دهی مار پیچی است که در این روش ورق ها به شکل رزوه ای که در اطراف یک پیچ قرار گرفته اند به صورت لوله در می آیند و درز بین لبه ها به وسیله ی جوش پر می شوند. روش آخری که می توان در این رابطه به آن پرداخت روش C / O است. این روش همان روش U / O است تنها با یک تفاوت که خمش بیشتری را در این روش به صفحات اعمال می کنند. این لوله ها معمولا در صنایعی مانند نفت، گاز، آب، پتروشیمی، نیروگاه ها، آب و فاضلاب و ... مورد استفاده قرار می گیرند. در این صنایع برای خطوط انتقال از این لوله ها استفاده می کنند. این لوله ها در سیستم آبرسانی شهری و روستایی، زهکشی و آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید و قیمت انواع لوله فولادی در آراد آهن

قیمت روز انواع لوله فولادی با توجه به عوامل مختلفی می تواند متغیر باشد. با توجه به این که این لوله ها از آلیاژهای فولادی مختلف و با روش های متنوعی تولید می شوند هر دو این عوامل باعث نوسان قیمت این لوله ها شود. در بخش واردات این مواد اولیه باید قیمت ارز را هم مورد بررسی قرار داد. در رابطه با قیمت روز لوله باید گفت درست است که این لوله ها در داخل کشور تولید می شوند اما مواد اولیه آن اکثرا وارداتی می باشند و همان طور که می دانیم واردات کالا از طریق ارز امکان پذیر خواهد بود. بازار ارز با توجه به سیاست های مختلفی که در روابط ایران با سایر کشور ها وجود دارد روزانه دچار تغییرات می شود که می تواند به صورت مستقیم تاثیر خود را بر روی قیمت لوله ها نشان دهد. یکی از مراجع عرضه انواع لوله شرکت آراد آهن آسپادانا می باشد که عرضه انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی با بهترین قیمت را در دستور کار خود قرار داده است. مراحل خرید از آراد آهن به این گونه است که ابتدا با مراجعه به سایت اینترنتی و کانال تلگرام آراد آهن که قیمت ها به صورت روزانه در آنها بروز می شود از قیمت آهن آلات درخواستی خود مطلع شوید سپس با تماس تلفنی با کارشناسان آراد آهن از طریق شماره 34055-031 تاییدیه قیمت دریافت کنید و سفارش خود را ثبت نمایید و انجام بقیه مراحل خرید از جمله سفارش از کارخانه، بارگیری و ارسال و ارائه فاکتور رسمی را به کارشناسان فروش آراد آهن واگذار نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه