کاهش قراضه و گیر ورق و توقفات ناشی از آن در خط نورد گرم فولاد مبارکه

کاهش قراضه و گیر ورق و توقفات ناشی از آن در خط نورد گرم فولاد مبارکه
کدخبر : 19065

در راستای تحقق اهداف سازمانی و با تلاش و همدلی همکاران ناحیه نورد گرم، رکورد جدید کاهش قراضه و گیر ورق در خط نورد گرم در سال 99 به ثبت رسید. این امر علاوه‌بر کاهش هزینه‌های قراضه و خسارات به تجهیزات، بیش از 120 میلیارد ریال در سال، نفع تولید ناشی از کاهش توقفات خط تولید نورد گرم را در پی دارد.

به گزارش رصد اقتصادی ، مسعود نصیری، رئیس تعمیرات خط نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، با اعلام این خبر افزود: رکورد قبلی گیرها در خط نورد گرم مربوط به سال 1398 و به مقدار 41 عدد به ازای هر میلیون تن تولید کلاف گرم بود که این رکورد در سال 1399 تا 22 عدد به ازای هر میلیون تن تولید کلاف گرم کاهش یافت.

وی تصریح کرد: در نگاه کلی وظیفه خط نورد گرم دریافت تختال و نورد آن و تولید ورق گرم است، ولی باید در نظر داشت با توجه به ماهیت خط نورد گرم و تک‌خطی بودن آن (به این مفهوم که کل فرایندها و عملیات نورد به‌صورت پیوسته و پشت سر هم انجام می‌گردد)،

 گیر ورق در هر قسمت از این فرایند، علاوه بر آنکه موجب قراضه شدن ورق و خسارات به تجهیزات تولید  می‌شود، با توقف کامل خط تولید نورد گرم، زیان زیادی به شرکت تحمیل می‌کند.

رئیس تعمیرات خط نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در ادامه به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در این ناحیه برای کاهش توقفات ناشی از گیر ورق اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر با همت و تلاش همکاران ناحیه نورد گرم و واحدهای پشتیبانی، فعالیت‌های زیادی در این خصوص انجام گرفته که اهم آن عبارت‌اند از: ایجاد اصلاحات کارشناسی‌شده و محاسبه مجدد در قسمت‌های مختلف فرایند نورد گرم؛ بهینه‌سازی تجهیزات مختلف از جمله ماشین‌کاری قفسه‌های نورد در فینیشینگ و رافینگ و اصلاح رول‌ها و مسیر عبور ورق و صفحات هدایت ورق به داخل کویل‌ها و اصلاح شاسی رول‌های قبل از قیچی و اصلاح پین زیر شاسی ساید گاید فینیشینگ و اصلاح رول‌های خروجی رافینگ و...؛ بازنگری و اصلاح بازرسی و استانداردهای مربوط به مسیر عبور ورق در رافینگ و فینیشینگ و کویلر نورد گرم؛ کنترل مستمر فرایندها و اجرای دقیق روتین‌های نگهداری و تعمیرات.

وی در پایان، این موفقیت مهم را به تمامی همکاران و ذی‌نفعان گروه فولاد مبارکه تبریک گفت و از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و زحمات بی‌دریغ  مدیریت و کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه