رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی:

لزوم افزایش قدرت ریسک‌پذیری و هم افزایی در بین مدیران

لزوم افزایش قدرت ریسک‌پذیری و هم افزایی در بین مدیران
کدخبر : 19140

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم افزایش هم افزایی و قدرت ریسک پذیری در بین مدیران، تعدد قوانین را یکی از موانع اصلی در بخش تولید دانست.

به گزارش رصد اقتصادی ،  سید شمس الدین حسینی در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد گرچه همچنان مشکلات مربوط به تحریم‌‌ها و شیوع بیماری کرونا ادامه دارد اما چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ بهتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت ریسک‌پذیری در بین مدیران کاهش پیدا کرده است، افزود: نمی توان از مدیری که قدرت ریسک پذیری ندارد، انتظار کارهای بزرگ داشت و در کنار این موضوع، مسئله کاهش هم افزایی بین بخش‌های مختلف هم وجود دارد که این موضوع نیز باعث ایجاد مشکلات و موانع متعددی در حوزه اقتصادی شده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر، وعباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع تعدد مجوزها برای انجام یک فعالیت اقتصادی باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر یک فعال اقتصادی برای اخذ مجوز بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف سردرگم است و برای بهبود فضای کسب و کار لازم است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی در ادامه به اصلاح ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی‎ اشاره کرد و گفت: سال گذشته اصلاح این ماده را داشتیم و اگر اعتقاد بر اجرای جدی آن باشد، نیاز به قانون جدید وجود ندارد بنابراین لازم است این ماده در دستور کار جلسه‌ای متشکل از همه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد و از ظرفیت آن استفاده کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات مربوط به نقدینگی، تامین مالی و بازار سرمایه در بخش تولید اشاره و با تاکید بر جلوگیری از انحصارات گفت: یکی از موضوعاتی که وزیر صمت در قانون برنامه بودجه به آن اشاره کرد، موضوع معادن و استفاده از ظرفیت آن‌ها بود، اگر بتوانیم زنجیره تولید ۲۰ درصد از معادن کشور را تکمیل کنیم بسیاری از مشکلات مربوط به بودجه حل خواهد شد و باید در این زمینه نیز اقدامات مناسب را انجام داد.

 

شاتا نیوز


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه