ابلاغ تقویم نمایشگاهی سال 1400 استان‌ها

ابلاغ تقویم نمایشگاهی سال 1400 استان‌ها
کدخبر : 19200

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رویدادهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از ابلاغ تقویم نمایشگاهی سال 1400 استان‌ها خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ایرج معصومی با بیان این خبر گفت: با استناد به تصمیمات متخذه در چهلمین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و نظارت بر رویدادهای تجاری که با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شد، تقویم نمایشگاهی سال 1400 کشور با رعایت عدم هم‌پوشانی زمانی و موضوعی جهت اجرا توسط مراکز نمایشگاهی کشور به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شد. 

وی افزود: براساس مفاد دستورالعمل سیاست‌گذاری و ساماندهی فعالیت‌های نمایشگاهی در استان‌ها، ابلاغی از سوی وزیر صمت و با همکاری و هماهنگی انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ساز و کارهای لازم جهت برگزاری نمایشگاه‌ها مطابق تقویم مصوب و با رعایت الزامات فراهم شد.

معصومی ادامه داد: مطابق با تبصره 13 بند 2-6 دستورالعمل سیاست‌گذاری و ساماندهی فعالیت‌های نمایشگاهی در استان‌ها به منظور تهیه و تصویب تقویم یکپارچه کشور، عناوین نمایشگاهی مصوب استان‌ها بر اساس عناوین معتبر بین‌المللی و مشابه عنوان‌های مندرج در تقویم نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (مصوب سازمان توسعه تجارت ایران ) تنظیم شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رویدادهای تجاری اضافه کرد: سایر عناوین پیشنهادی استان‌ها به دلیل تکراری بودن یا ماهیت غیرتجاری بودن آنها، در جدول دیگری منظور شده است که پس از ابلاغ تقویم از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری عناوین نمایشگاهی تکراری مندرج در تقویم شماره 2 ممنوع بوده و بر اساس اختیارات فعلی استان‌ها برگزاری عناوین غیرتجاری نیز، با اخذ مجوزهای لازم از سایر مراجع ذی‌ربط استان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بیان داشت: در ابلاغیه تقویم نمایشگاهی استان‌ها تاکید شده است، هرگونه فروش حتی به صورت محدود در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی که در جدول شماره یک این تقویم درج شده است، ممنوع است. همچنین در خصوص نمایشگاه‌های تخصصی مبلمان مندرج در جدول شماره 2 تقویم نیز، برگزاری این رویدادها صرفاً با محوریت صادراتی و عدم فروش و با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و یک‌بار درسال امکان‌پذیر شده است. 

معصومی مطابق با بند 2-2-6 دستورالعمل موصوف، تغییر عناوین نمایشگاهی را از سوی شرکت نمایشگاهی استان‌ها ممنوع اعلام و تاکید کرد: در صورت تغییرات جزیی عنوان به هر دلیل از سوی مراکز نمایشگاهی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها موظف هستند مراتب را در اسرع وقت به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رویدادهای تجاری همچنین افزود: به استناد مفاد بند 4-2-2-6 دستورالعمل یادشده کلیه نمایشگاه‌های مندرج در تقویم مصوب باید در مرکز نمایشگاهی مصوب استان و با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مصوب استان سازماندهی و اجرا شود.

معصومی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی کامل با ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، را شرط اساسی برگزاری نمایشگاه ها اعلام کرد و یادآور شد: سازمان‌های صمت استان‌ها ضمن نظارت کامل بر روند برگزاری رویدادها و ارزیابی دقیق آنها، گزارش برگزاری هر نمایشگاه به صورت فصلی را به این سازمان منعکس کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر رویدادهای تجاری، در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور، بر رعایت دقیق ضوابط اعلام شده تاکید و یادآوری کرد: به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند امور، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استا‌ن‌ها می‌توانند با هماهنگی انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و با مدنظر قرار دادن عدم همپوشانی عناوین در استان‌های مجاور، نسبت به جابجایی زمان برگزاری عناوین نمایشگاه‌ها به صورت محدود اقدام و نتیجه را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.

 گفتنی است، بر اساس ضوابط موجود و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کووید 19، صرفاً برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی (از نظر موضوع و بازدید کننده) بر اساس تقویم مصوب مورد تایید بوده و این سازمان، مسئولیتی در قبال برگزاری نمایشگاه‌های خارج از تقویم نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه