اقدامات مجلس در راستای حمایت از صنایع استراتژیک


اقدامات مجلس در راستای حمایت از صنایع استراتژیک
کدخبر : 19224

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اقداماتی که این کمیسیون برای حمایت از صنایع استراتژیک مانند فولاد و خودروسازی انجام داده، توضیح داد.

لطف‌الله سیاهکلی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در حمایت عملی از صاحبان صنایع استراتژیک مانند فولاد و خودروسازان اظهار داشت: از صاحبان صنایع استراتژیک مانند فولاد و خودروسازان می‌خواهیم مشکلات و چالش‌های پیش روی خود را جمع‌آوری و به مجلس ارائه دهند؛ چون کمیسیون صنایع و معادن به همه موضوعات و مشکلات اشراف کافی ندارد؛ لذا درخواستشان را به ما بدهند و در کمیسیون قطعاً بررسی خواهیم کرد.

 

تحقیق و تفحص در صنایع فولادی امری ضروری است

 

وی افزود: در مورد خودروسازان بحث تحقیق و تفحص را در دستورکار قرار داده‌ایم اما اینکه چه کارهایی باید شود، نیازمند این است که خودروسازان باید درخواست کارشناسی ارائه دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص خود یکی از وظایف مجلس است و یکی از روش‌های کمک عملی به خودروسازان و حتی صاحبان صنایع فولادی است؛ زیرا زا ین طریق می‌توان جواب بسیاری از سؤالات را به دست آورد تا مسیر کمک به صنایع استراتژیک را هموار کرد.

 سیاهکلی گفت: البته مجلس قبلی تحقیق و تفحص‌هایی را از صنایع استراتژیک انجام داده، اما با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع، نوع تحقیق و تفحصی که مجلس یازدهم انجام می‌دهد با نوع تحقیق و تفحص‌هایی که مجلس دهم انجام داده، متفاوت است.

او بیان داشت: خواسته امروز مردم با خواست یک سال گذشته آنها متفاوت است؛ بنابراین ضروری است که به‌روزرسانی‌هایی در این رابط انجام شود.

 

 

فولاد باید در بورس به فروش برسد

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت عملی از صنایع فولادی گفت: یکی از مشکلات فولاد این است که تولیدات آن در بورس به فروش نمی‌‎رسد؛ در صورتی که اگر به طور کامل محصولات فولادی در بورس به فروش برسد بخشی از مشکلات آنها حل خواهد شد و حتی قیمت دستوری هم حذف و براساس قیمت پایه عرضه خواهد شد. ولی متأسفانه در حال حاضر تنها 20 درصد صنایع فولادی ما در بورس به فروش رسانده می‌شود و مابقی در بازار آزاد عرضه می‌شود.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: همچنین برای اینکه مجلس بتواند حمایت عملی از صنایع استراتژیک مانند فولاد انجام دهد، بحث تحقیق و تفحص از فولاد را هم در دستورکار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه