وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگاران خبر داد:

اجرایی شدن حدود 71 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 99

اجرایی شدن حدود 71 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 99
کدخبر : 19225

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن حدود 71 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 1399 اطلاع داد.

به گزارش رصد اقتصادی: علیرضا رزم حسینی پس از پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب، افزود: با توجه به شرایط سختی که در سال گذشته داشته ایم (تحریم‌های ظالمانه و آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا بر کسب و کارها) این میزان از اجرای مصوبات بسیار خوب بوده است.

وی همچنین یادآوری کرد: در سال گذشته(1399) بیش از 31 هزار مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور داشته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بیان کرد: تحقق شعار سال یکی از تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد و در این راستا برنامه‌ها و بسته پیشنهادی خود را ارایه داده ایم.

احصای قوانین مزاحم و مخل کسب و کار برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید

رزم حسینی گفت: آن بخش از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار که در حیطه وزارت صمت بوده احصاء شده است و به تدریج بقیه وزارتخانه‌های مرتبط تولید نیز در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه یکی از ستادهای خوبی که برای حمایت از تولید در کشور شکل گرفته همین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، اضافه کرد: متناظر با این ستاد در استان‌های سراسر کشور، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران تشکیل می شود.

رشد 8 درصدی بخش صنعت در سال گذشته علیرغم همه مشکلات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام رشد 8 درصدی بخش صنعت در سال گذشته، تصریح کرد: بیش از 124 هزار نفر اشتغال در بخش صنعت در سال گذشته فراهم شد که این رقم در شرایط شیوع کرونا و منفی شدن بسیاری از اقتصادهای جهانی، رقم بسیار خوبی است.

پیگیری واگذاری‌های غیراصولی برخی واحدهای تولیدی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری

رزم حسینی در خصوص دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری‌های غیراصولی برخی واحدهای تولیدی، بیان کرد: مقام معظم رهبری به درستی در خصوص برخی واگذاری‌ها که منجر به تولید نشده است دغدغه دارند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مصوبه ای در این زمینه داشته ایم و اطلاعیه ای نیز صادر کردیم تا واحدهای واگذار شده احصاء و گزارش لازم تهیه شود و برای آن بخشی که در حیطه وزارت صمت است اقدامات لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است که این دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 1400 بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه